Funderar över det här med ångest och stress
Hej Hej!
Jag är då en tjej på 12 år som funderar över dethär med ångest, stress Och depression. De senaste dagarna har jag kännt mig väldigt nere. Igår satt jag i min säng och grät i ca. en timme och sen fick jag typ en "panikattack" (vet inte om man kan kalla det så men att typ helt tom men mitt huvud var kaos och kunde nästan inte andas). Jag vill gå till en kurator men vill inte att mina föräldrar ska veta. Säg inte att det är bäst de vet ändå för jag tänker aldrig i mitt liv säga till de hur jag mår!
Ledsen tjej

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev! Jag tycker du ska gå till din skolkurator och prata med hen. Det finns säkert en hel del du kan prata med hen om utan att dina föräldrar behöver veta något - men inte allt. Jag tror din skolkurator och du kan prata om hur gränserna ser ut. Om du absolut inte vill prata med dina föräldrar är det bra om du kan hitta andra vuxna att prata med. Du kan alltid ringa Bris och du kan ta kontakt med en ungdomsmottagning och höra om du kan prata där utan att dina föräldrar informeras. Det finns också möjligheter på att chatta på Tjejzonen ock andra hemsidor, jag skickar med en länk om hur man kan få stöd och hjälp på nätet.
Lycka till!