Borde jag ta upp problemet hos min behandlare?
Hej, Jag är en kille på 16 år som inte riktigt vet vem jag är längre. De låter lite konstigt men är olika människor beroende på vilka jag är med. Det har blivit så många människor så jag har typ tappat bort mig själv i de hela. Jag vet inte vem jag är när jag är själv längre känner mig liksom vilsen i mig själv. De här är jätte jobbigt så min fråga är vad borde jag göra, Jag har en fast kontakt på bup borde jag ta upp det?
Mvh O

BUP svarar:
Hej!
Du skriver kort men det framgår ändå med all tydlighet att du är en tänkande och reflekterande kille och det är jättebra. Denna förmåga ger dig mycket goda möjligheter att klara av dina problem som du nu brottas med.
Mitt lika korta svar är att ja, absolut, du måste ta upp dina funderingar, känslor, dilemman hos din behandlare. Grundregeln är att man bara kan få hjälp med det som behandlaren känner till.
Så gör det snarast när ni nästa gång träffas. Det är aldrig fel.