Hatar mig själv och min kropp
Hej
Jag är en tjej på 15 år. Jag hatar mig själv och hatar min kropp. Min kropp ( i mina ögon ) är så j*vla stor. jag får panik och börjar panik gråta och skrika när jag tänker på den. Min mage är för stor. Min kropp är förstor. Min familj har inte så bra med pengar så jag kan inte göra en operation för att ta bort det jag vill. Vad ska jag göra? Jag mår värre och värre för varje dag. Börjar få självmordstankar pga min kropp. Jag sitter med panik flera gånger om dagen för att jag ser min egen kropp. Vad ska jag göra? Jag vet inte hur länge jag kommer klara av denna kropp. Jag har Anorexia men äter normalt och nu är de bara kropps komplexen kvar. Jag tror inte dom försvinner förende jag vill ha bort försvinner. SNÄLLA jag behöver hjälp, vad ska jag göra?
Tjej som snart går sönder

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vad besvärligt du har det! Det är starkt av dig att äta normalt och så småningom kommer du också att komma på andra tankar om din kropp. Men just nu behöver du hjälp och stöd. Du skriver inget om dina föräldrar känner till ditt problem eller om du haft någon hjälp för din ätstörning? Kanske har du klarat av att äta normalt själv?
Ofta har man kvar en del tankar som hör till ätstörningen även efter man börjat äta normalt och de brukar långsamt klinga av- olika för olika individer. De flesta behöver fortsatt hjälp och stöd. Du behöver verkligen prata om dina kroppskomplex och få fortsatt uppmuntran och stöd för att orka med.
Om du haft någon kontakt för din ätstörning tycker jag du ska ta kontakt med dem igen och berätta hur du mår. Om inte tycker jag du ska berätta för dina föräldrar om dina allvarliga kroppskomplex och be dem söka hjälp för dig. Du har stark ångest, panikkänslor och självmordstankar. Du kan söka hjälp på en vårdcentral, ungdomsmottagning eller BUP. Jag tänker att du också kan ta kontakt med din skolsköterska eller skolkurator och höra med dem hur du ska få hjälp.
Ge inte upp! Fortsätt äta normalt och försök att få någon att prata med om dina tankar kring din kropp.
Lycka till!