Vill ha motivation till livet
Hej ja e 15år, tjej och e rätt känslokall o tappat all motivation till livet...
Okej så ja har under senaste tiden ca 2 månader slutat bry mig om det mesta, jag har noll motivation t skolan och kan verkligen ba skita i att göra nått för könner att det inte spelar någon roll. Vilket inte e bra för ja vill ha motivation men går inte o könner ba hur lite ja bryr mig egentligen.
Är rätt känslokall o har knappt empati elr känslor eller så för någon kvar. Kompisar o till och med min familj stör jag mig på, kan bli så fruktansvärt irriterad över småsaker o de har blivit värre senaste åren. Folk märker det då o tycker ibland de e kul o retas men ja blir ba mer irriterad o könner nästan att ja vill slå sönder personen..
Har då varit deprimerad under flera år o verkligen mått skit men har verkligen försökt att tänka bort det och titta framåt o vara mer mig själv men ja ser ingen framtid hos mig för har ingen motivation att göra nått. Ja har dock varit gladare senaste halvåret så ja måste ju lyckats ta tag i mig sjölv lite.
Vet inte vad ja ska göra för det suger verkligen att inte tycka saker e så kul(så har vart läääänge men har väll me depressionen o göra) ja vill ha motivation till livet för just nu känner jag mig tom och ganska död inombords. Jag är dålig på allt o vet inte vad ja vill
Hejhop jag suger...

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Du låter verkligen deprimerad. Du skriver inget om att du fått någon hjälp? Vet dina föräldrar om hur du mår?
Kämpar du ensam? Jag tycker verkligen att du ska få hjälp snarast. Det är bra att du skriver hit –att du börjar fundera på vad du ska göra för att må bättre. Det har du kanske gjort tidigare också men om man mår så dåligt som du beskriver blir man lätt oföretagsam och kanske du inte ens tyckt du förtjänar att må bättre? Men det gör du verkligen!
Så jag tycker du ska prata med dina föräldrar eller skolkuratorn och berätta hur du mår och be dem hjälpa dig med att få kontakt med vårdcentralen eller BUP där du bor. Du kan visa ditt brev. Det visar ditt behov av vård och hjälp väldigt klart och det finns absolut hjälp att få för dig. Du vill ju ha motivation för livet, känna lust att leva och må bra igen. Det är väldigt bra. Använd den lusten till att skaffa hjälp nu!!
Lycka till!