Känner mig så ensam fast jag inte är det
Jag känner mig så ensam fast jag inte är ensam. Men ingen förstår mig och kommer aldrig att göra det heller känns det som. Hela mitt liv är bara ett enda stort problem. Det är inte ofta som jag är glad  och när jag väl är det så varar det inte länge förrens alla tankar är tbx igen. Jag hade en period i mitt liv då jag mådde så dåligt att jag försökte ta mitt liv flera gånger . Och efter det så tänkte jag aldrig igen . Men nu är jag tbx där igen , jag orkar inte mycket mer nu. Livet är bara massa problem. Jag vet inte vad jag ska göra ?
O.S

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev!
Du skriver att du känner dig ensam och att ingen förstår dig. Jag tycker det finns en längtan i ditt brev att det skulle vara annorlunda.
Jag tror båda sakerna är viktiga för att du ska må någorlunda bra. Kanske finns det ett samband att när du mår dåligt så känner du dig också ensam och inte förstådd? Många som har problem berättar inte för andra av olika skäl. Är det så för dig?
Jag tänker att när man inte har någon att prata med som förstår, då kan livet lätt bli en massa problem och tankar i huvudet som man inte finner några lösningar på. Ofta handlar det om känslor, att någon kan trösta och ta emot ens bekymmer brukar hjälpa mycket och plötsligt blir problemen mindre.
Du undrar vad du ska göra? Du förstår säkert att jag hoppas du finner någon att prata med som förstår dig och som du känner dig förstådd av. Det kan vara förälder, skolkurator, på ungdomsmottagningen eller annan person. Jag hoppas du inte ger upp utan försöker. Kanske är det lättare att chatta på Tjejzonen med jämnåriga eller en ”storasyster”.
Lycka till!