Det är bråk i min familj
Vet inte vad jag ska göra det är bråk i min familj jämt och nu har min ändra bror börjat med massa skit (droginnehav) mina föräldrar hittade nyss massa saker och alkohol och pengar i hans rum, han har dragit och jag är på mitt rum och gråter.
själv mår jag särskilt inte bra så jag röker och blabla

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vad besvärligt du har det! Jag tycker att du ska skaffa dig någon vuxen att prata om hur det är för dig. Kanske kan du pröva att prata med din skolkurator? Det är inte alltid helt lätt när man får problem i sin egen familj. Vad ska eller kan man berätta för andra? Man kan lätt känna sig osolidarisk eller vara rädd att man avslöjar saker som föräldrarna inte vill man ska säga. Är det så för dig?
Så kanske är det bäst att du först försöker prata med dina föräldrar om hur besvärligt det blir för dig.? Det är lätt att du blir "bortglömd" om det är stora problem med honom. Kanske blir du också orolig för din bror om han börjat missbruka?
Du skriver att du inte mår bra och därför röker. Jag vet inte vad du röker men det låter inte som någon bra lösning om du mår dåligt och din bror håller på med droger.
Ett enkelt och bra sätt att börja få hjälp kan vara att ringa och prata med en kurator på Bris eller anonymt med socialtjänsten där du bor. Hur du kan göra detta kan du läsa på KollPåSoc.