Vill slippa familjen och komma in på ett hem
hej jag bor med mina föräldrar men jag klarar inte det länge till. I sommras försökte jag ta livet av mig men lyckades inte och fick prata med en psykolog på bup. efter ett par månader fick jag inga fler tider och dem sa att om jag fortfarande måde dåligt skulle vi gå till en privat psykolog. men då la mamma och pappa ner det. då ett tag så mpde jag bättre. eller det var det mina föräldrar sa till bup. jag får varje dag höra att jag förstör våran familj när jag ska vara så nere hela tiden och om jag gör ett litet fel blir jag kallad vidrig unge och äcklig. dem trycker ner mig hela tiden och säger "du är verkligen inte bra på något" eller "ska inte börja träna mera". vilket har resulterat till att jag funderar på att ta mitt liv varje kväll är alla sover. jag vill mer en allt slippa det här. finns det något sätt jag kan komma in på något hem eller liknande. jag är 14 år
klarar inte mer

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Du beskriver en situation hemma som låter kämpig. Ingen skall behöva höra att man är ”en vidrig unge” i sitt hem. Det finns en hemsida som heter Koll på soc som du kan titta på. Där kan du också beskriva det du beskriver för oss och då kan du få höra vad socialtjänsten säger om det. Socialtjänsten kan också vara till hjälp i familjen så att ni i er familj far det lite lättare i hur ni pratar och har det med varandra.
Finns det någon vuxen i din omgivning som du kan känna lite förtroende för och som du skulle kunna prata med om hur du har det? Och som du kanske skulle kunna få hjälp av? Då kanske den personen skulle kunna hjälpa dig att prata med dina föräldrar om att ta en ny kontakt med BUP.
Du kan också kolla BRIS hemsida. Där kan du prata eller chatta med någon och du kan vara anonym. De är vana vid att möta och prata med unga människor som har det svårt som du har det.
Lycka till!