Frågor om transsexualism
såg att ni tog hand om transsexualism. min fråga är, om hur stor skillnaden är mellan en tjej i en killkropp, och en människa i en tjejkropp när ni behandlar någon. det behöver ju självklart inte vara exakt så, men ni förstår nog. om någon är non-binary och skulle vilja ändra på sin kropp, helt enkelt. jag har läst ganska mycket om sånt här, och då har jag sett att det är svårare för de att kunna ändra på sin kropp som andra transpersoner. är det verkligen så i sverige? varför? om det nu är så, då.
undrar då jag tänker på om att det är värt att komma ut eller inte.
transan

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Du ställer flera frågor som jag tror att du bäst får svar på genom att vända dig till en mottagning som är specialiserade på just transsexualism. Du kan få remiss till en specialmottagning via en vanlig BUP-mottagning - i alla fall om du bor i en större stad.
På Vårdguiden finns en del information som du kan ha nytta av och RFSL-Ungdom är också en möjlig sajt för att få vägledning och stöd. Även HBTQ-Kojan tycker jag verkar ha bra information.
Jag önskar dig varmt lycka till och ge inte upp innan du fått svar på dina frågor.