Har inte berättat för någon på sex år
Hej, jag behöver hjälp.
Jag var 8år och jag blev våldtagen av min 1år yngre lillebror. Det var nästan varje kväll tills jag blev 11år. Han trodde att jag sov så han vet inte att jag vet. Jag mår piss och skär mig. Har inte berättat för någon på 6år. Jag är 14år nu och jag vill ha hjälp. Jag tror att jag har depression. Jag vill säga det till mina föräldrar men vad kommer hända då? Dom kan inte kasta ut min bror så jag kommer bara förstöra mina andra 3 syskons uppväxt om jag berättar. Jag vill bara må bra och jag vet inte hur jag ska lyckas med det. Mina kompisar vet att jag skär mig men inte varför. Jag sover inte alls mycket på grunda av mina mördrömmar från händelsen. Mina föräldrar vet ingenting av dehär, inte ens att jag skär mig. Vad ska jag göra?
Våldtagen av min lillebror

BUP svarar:
Hej!
Du ska berätta om detta för någon vuxen utan att ta ansvar för hur det då kan bli för dina syskon eller för dina föräldrar. Det måste dina föräldrar ta ansvar för.
Att du ännu påverkas av detta så att du har återkommande mardrömmar och att du skär dig visar att du också behöver professionell hjälp med att bearbeta dina upplevelser. Det kommer inte att gå över av sig självt men med hjälp kommer det att kunna  göra det.
Så berätta. Tänk inte att du ska skydda någon annan i familjen och därför ska vara tyst. Du mår inte bra och det måste tas på allvar. Den som gjort så här mot dig kan också behöva hjälp så det inte händer igen med någon annan.
Berätta för dina föräldrar. Tillsammans kan ni vända er till BUP. Du kan också kontakta ungdomsmottagningen i din kommun. Och på BRIS hemsida kan man boka tid för telefonsamtal med kurator. Du kan då vara anonym.
Gör det fastän du är rädd!