Hur kan jag slippa gå till BUP?
Hej!
För två månader sedan så blev jag tvingad av skolan till att gå till BUP. Allt blev bara värre och jag har försökt att ta mitt liv 10 gånger nu. Vem och vad ska jag säga till för att slippa gå till BUP?
Lilla olyckliga ankungen

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du skriver att du försökt ta ditt liv 10 ggr. Det låter väldigt allvarligt och både skolan liksom dina föräldrar är nog väldigt oroliga för dig och vill på alla sätt att du ska må bättre. Du skriver att allt har blivit värre men du skriver inte riktigt hur. Jag tycker att du ska försöka prata med både dina föräldrar och din kontakt på BUP att du vill slippa gå dit så att de förstår varför det blir så svårt för dig. Om de förstår det kanske de kan hjälpa dig.