Pappa slår oss och tvingar oss
Hej. Jag har haft det jätte dåligt hemma, min pappa slår oss hela tiden, min mamma skydda oss ifrån han, men han började hota henne med att socialtjänsten kommer ta oss ifrån henne o bad henne att göra saker annars ringer han socialtjänsten och min mamma hade inte ens gjort oss nånting. Hur som helst han tvinga oss flytta utomlands till Spanien och han tog sönder mitt svenska pass och sa att vi va asylsökande från Irak. Fast jag är svensk med borgare. Och jag vill tillbaks till Sverige men vet inte hur när jag inte ens har kvart mitt pass. Mår jätte dåligt. O vet inte vad jag ska göra, vad kan jag göra snälla svara.
Vill inte säga namn

BUP svarar:
Hej!
Din pappa begår ett brott när han slår er, hotar och kontrollerar er. Du har rättigheter som din pappa inte kan ta ifrån dig.
Du kan ringa den svenska polisen men jag gissar att du kanske inte har vågat,så därför råder jag dig att ringa eller chatta (anonymt om du vill) till BRIS,  barnens rätt i samhället.
BRIS kan hjälpa dig med vilka du ska kontakta för att få hjälp att komma hem igen.
Socialtjänsten hjälper barn och de hjälper den förälder som försöker skydda sina barn från den andra föräldern som utövar våld och slår.
Jag tycker inte att du ska lita på det din pappa säger om socialtjänsten då du beskriver att han vill kontrollera er. Det betyder att han vill göra er rädda så ni inte berättar och får hjälp.
Var rädd om dig, var försiktig och kom ihåg att du har rättigheter!