Hur ber man om mer hjälp?
Hej!Jag har gått hos en behandlare på ätstörningmottagningen i cirkus / månader och (vill absolut inte klaga) funderar om jag kanske behöver mer hjälp.
Jag mår dåligt, har inte så roliga tankar och har tappat gnistan sen jag började även om det är skönt att få hjälp med rutiner så är det jobbigt. Jag får känslor och ångest och det känns som om jag kanske behöver prata med en psykolog. Hur pratar säger man till någon som hjälper än att man kanske vill ha ännu mer, kan man få det på ätstöringsmottagningen och hur fungerar det?
nora

BUP svarar:
Hej!
Du ställer en viktig fråga värd att tas på allvar. Du känner att du fått hjälp med rutiner kring maten men att du också behöver tala om dina känslor och din ångest.
Jag tycker du ska ta upp frågan med den du träffar på ätstörningsmottagningen på ett lika tydligt sätt som när du skriver till oss. Om de inte har möjlighet att ge dig sådana samtal på ätstörningsmottagningen kan de kanske hänvisa dig vidare.
Du är 18 år, räknas som vuxen och kan därför inte längre gå till BUP. Stadsmissionen i Stockholm, om du bor där, har en mottagning för unga vuxna. Och S:t Lukas i Stockholm har samtalsstöd för unga vuxna liksom ett chatforum. Du kan också vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun.
Lycka till!