Har inte fått något svar av BUP
Hej! Jag hade ett möta med bup för fyra månader sen och jag har inte fått något svar tillbaka efter mötet. Jag skulle behöva få therapi så snart som möjligt (då jag har börjat känna mig självmordsbenägen) och jag vet inte hur jag kan kontakta er
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du hör av dig till oss och frågar vad du ska göra när du saknar besked från BUP när du får komma.
Antingen så kan du själv, eller ännu hellre dina föräldrar, ringa direkt till den BUP-mottagning som du var på bedömning vid och fråga när du kommer få nästa tid.
När ni ringer om det är det också viktigt att du, eller dina föräldrar, berättar du börjat må sämre och få självmordstankar.
Skulle det vara så att du inte får ett svar som du, och dina föräldrar, är nöjda med när ni kontaktar din BUP-mottganing så kan ni be att få tala med enhetschefen på mottagningen.
I de fall som man märker att man börjar få allvarliga självmordstankar och behöver söka akut hjälp för det så hittar man kontaktuppgifter till BUP:s mottagningar och akut hjälp via 1177vårdguiden. Jag skickar även med information om BUP här nedan.
Jag tycker det är viktigt att du eller en förälder, kontaktar den BUP-mottagning du varit på så snart som möjligt. Vänta inte med det eftersom du märker att du mår sämre!
Var rädd om dig!