Har ångest i skolan och känner mig osäker
Hej jag är en 10 årig tjej jag klarar inte av skolan längre vet inte vad jag ska göra för min mamma förstår inte jag vet inte riktigt vad det ör som är jobbigt men har iallafall social fobi och får ofta ångest inför skolan har pratat med skolsyster men det hjälper inte ingen förstår mig och jag hoppas att ni kan hjälpa på något sätt känner mig väldigt osäker och ingen förstår mig.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Det är verkligen moget gjort av dig att skriva till oss när du är så ung som10år. Så tråkigt att du inte mår bra och inte känner dig förstådd. Då är det lätt hänt att man också kan känna sig lite ledsen och ensam. Det tycker jag inte att du ska behöva göra.
Det är jättebra gjort av dig att du har försökt prata med din manna och med din skolsyster. Men som jag förstår så känner du inte att de riktigt förstod hur du kände dig.
Jag undrar därför om du känner att du skulle kunna gå tillbaka till din skolsyster och berätta att du inte mår bättre och säga att du måste få hjälp. Om du vill kan du ta med en kompis om det känns som ett stöd för dig att gå till skolsystern.
Du kan också säga till en lärare eller en fritidspedagog på skolan om du hellre vill det.
Ibland så kan det kännas svårt att hitta orden för att kunna säga allt det man vill. Om det är på det viset så kan det hjälpa att skriva ner det man vill säga på en lapp eller i mobilen och visa det för en vuxen.
Du kan få fler tips här på våga berätta som vänder sig till barn när man känner att man inte mår bra och kanske inte vet vart man vänder sig för hjälp.
Hoppas du blev hjälpt av något av de här råden!