Obehagliga tankar
Vad ska jag göra när det ända jag vill göra är att mörda någon? (vem som helst) och så snabbt som möjligt.
Har känt denna känslan i en månad snart och den blir mindre och mindre obehaglig.
Alex

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Bra att du skriver och undrar. Jag tycker att du ska prata med någon så att du bättre förstår varför du har dessa tankar och känslor och kanske också bli av med dem. Jag förstår att du tycker det är obehagligt och kanske inte tycker att det är så lätt att berätta för andra att du har dem?
Men att ha tankar av det slaget är nog inte så ovanligt som man kan tro. Om det känns plågsamt, ovanligt och konstigt att du har dem så är det bra att  prata om det för att bättre förstå hur det kommer sig att du blir så upptagen av just dessa tankar och känslor.
Jag tänker att i första hand skulle du kunna berätta för din skolkurator eller ta kontakt med en ungdomsmottagning där du bor. Du skulle också kunna ringa och prata anonymt med en kurator på Bris och då få möjlighet att berätta lite mer ingående om dina tankar och känslor än du kunnat beskriva för oss.