Osäker runt min sexualitet
Jag är otroligt nedstämd. Förra skolåret var väldigt tufft för mig, jag kände mig som skit ganska ofta, jag kände mig så ensam, att jag inte hade någon mening. Det var dock relativt lätt att hantera för att jag kunde vara ganska glad också. Men de få veckor som skolan varit i gång har jag bara mått för jävligt. De vänner jag hade i åttan känns inte kontaktbara på samma sätt. Vad jag än gör så känns det som att jag kränker dem eller äcklar dem. Det känns alltid som att de gör narr av mig och att de inte vill vara nära mig. Allt känns otroligt jobbigt med skolan men jag kan inte skolka och vill inte heller skolka, men jag vet inte hur jag ska klara mig i ett helt år till. Jag kan nästan inte ens beskriva med ord hur jag mår. Nian känns inte alls bra och jag får en klump i magen varje gång jag tänker på att jag måste höja och behålla betygen från åttan. Med andra lärare känns det tungt, speciellt i engelskan, troligt nog det enda ämnet jag kände mig bra i.
Jag är otroligt omotiverad för att träna. Jag måste träna för att kunna bli det jag vill bli som vuxen. Jag har hör som en gammal gubbe utan sin hörapparat och jag ser som en blind människa.
Onanering är inte heller en skön känsla längre för att jag känner mig alltid äcklad av det jag gör. Varje gång jag gör det slutar jag bara och får en klump i magen och blir gråtfärdig, men jag kan inte gråta av någon anledning. Det känns som om jag är naken på en scen inför biljontals människor som skriker att jag är ful och kommer aldrig hitta någon som älskar mig.
Jag vet inte vilket jävla kön jag gillar, jag gillar tjejer men jag vill veta om jag gillar killar också. Min pappa hatar homosexuella så jag skulle nog bli utkastad om jag kom ut som homosexuell.
Snälla hjälp mig, jag känner mig så otroligt patetisk, värdelös och tråkig. Det händer ofta att jag tänker mig att jag har ett rep, stjäl en skruvdragare och skruvar från slöjden och hänger mig själv i en av skolans toaletter.
Jag vill inte dö, men jag vill inte leva som en patetisk jävla tönt heller.
0

BUP svarar:
Hej!
Du beskriver dig som patetisk, värdelös och tråkig. Jag kan förstå att du tänker i sådana banor då du upplever att ingen i skolan vill vara med dig och du känner dig så ensam. Jag hoppas att du kan få hjälp att ändra din syn på dig själv. Börja gilla dig själv, kanske få svar på dina funderingar runt din identitet och sexualitet. Att du kan leva ut och få bekräftelse för den unika människa du är..
Jag är imponerad över din målmedvetenhet. Att du inte vill skolka fast du inte trivs i skolan. Dina gamla vänner från årskurs åtta ignorerar dig och behandlar dig som du vore luft. Trots det så kämpar du för att höja dina betyg det skulle jag vilja beskriva att du bär på en styrka du kanske inte vet att den finns inom dig. Riktigt imponerande.
Hur har du fått reda på att din pappa hatar homosexuella? Har han sagt det till dig? Du funderar runt din sexualitet och vem du är. Inte ovanligt att sådana funderingar kommer i tonåren. Du kanske började fundera på vem du gillar för flera år sedan. Viktiga frågor som jag hoppas att du kan få svar på. Ungdomsmottagningen känner du säkert till. Jag bifogar en länk så kan du gå in och läsa vad de kan erbjuda för stöd. Jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med ungdomsmottagningen. Kolla på hemsidan vad den närmsta mottagningen ligger. Då det känns tungt och ensamt behöver du stöd, någon som lyssnar på dig, någon du kan bolla dina tankar med. Få höra att du inte är värdelös, patetisk och tråkig utan någon bättre. Om du föredrar att chatta med någon så kanske Killfrågor skulle kunna vara något för dig?
Lycka till!