En väldigt jobbig grej som hänt
Hej, vill mest skriva av mig då detta är en väldigt jobbig grej som har hänt och jag inte vet vad jag ska göra
En dag när jag som vanligt skolkade från min lektion så väntade jag på att några kompisar skulle komma ut från en skola som ligger kanske 10 minuter ifrån min. När jag sitter där och väntar så kommer en kille som jag typ vet vem det är, vi har skrivit lite till och från men aldrig träffats, men iallafall han gick förbi och såg mig. Han stannade och frågade om jag ville ha en cigg, jag svarade ja och tog emot en. Han ville dock att vi skulle röka tillsammans en bit bort, och jag är en jävigt nojig person PGA 2 tidigare våldtäkter så jag sa att jag inte hade tid eller något sånt men jag är även väldigt lättpåverkad så han fick tillslut med mig bort. Vi rökte våra cigg och sen ville han att jag skulle in i någon dörr, jag visste inte vad det var så jag gick in där och när jag kom in såg jag att det var ett omklädningsrum. Han pekade på toan och jag skakade på huvvet, han nöjde sig med att vi inte gick in där men han började dock krama mig och kyssa mig på nacken, jag sa nej men han fortsatte. Han tog mig upprepade gånger på brösten och fingrade mig även genom byxorna fast jag drog bort hans händer. Vet inte vad jag ska göra då jag inte klarar av att se honom men även inte vågar anmäla. Är bara 14 år....
Jävligt deprimerad

BUP svarar:
Hej!
Först vill jag börja med att säga till dig att det är jättebra att du vänt dig till oss och ber om råd hur du kan göra.
Jag blir verkligen oroad av att höra hur illa du har råkat ut både nu och att du nämner två tidigare våldtäkter.
Jag undrar om du har fått någon hjälp tidigare när du råkat ut för våldtäkt- om du kanske har haft en samtalskontakt och om du skulle kunna höra av dig dit igen.
Om du inte fått hjälp av en professionell för samtalsstöd så skulle jag vilja uppmuntra dig att gå och prata igenom vad du varit med om och hur det kan påverka dig i nuet.
Du är självreflekterande som dels märkt att du blivit "nojig" eller kanske ska vi kalla det att du blivit mer på din vakt, efter tidigare råkat illa ut. Det är en mycket vanlig reaktion och egentligen en reaktion för att försöka skydda en från nya faror. Problemet kan dock vara att man blir förvirrad och inte vet hur man kan tyda de här signalerna. Då kan man få hjälp med det.
Du nämner också att du känner dig väldigt lättpåverkad. Med det tänker jag att du kan uppleva det svårt att värja dig mot andras vilja och olika påtryckningar mot dig.
Ofta när man varit med om olika svårigheter under uppväxten eller råkat illa ut så är det mycket vanligt att ens naturliga sätt att skydda sig och värja sig mot andra, kan ha blivit skadat.
I en professionell samtalskontakt så kan man få hjälp att kunna reparera det här skyddet och få hjälp med olika tips hur man skyddar sig från andra som försöker göra något mot en och mot ens egen vilja.
Så som du hör så vill jag gärna uppmuntra dig att gå och prata med någon om det här, och om du saknar en samtalskontakt kan du vända dig till ungdomsmottagningen.
Jag uppfattar att du också skulle behöva rådgöra med en vuxen om den här senaste händelsen. Du har helt rätt som känner att det var helt fel som hände, men du är rädd och osäker på om du vågar anmäla. För att få råd hur du kan göra i den här situationen nu direkt så skulle du kunna ringa till en kurator på BRIS, du kan vara anonym om du vill.
Om du vill kan du gå in på unga brottsoffer och läsa mer om hur man kan påverkas efter varit utsatt eller ringa dem och prata om det som hänt.
Var rädd om dig!