Sjukt att jag och min syrra haft sexlekar
En kille på 18 år som skriver här som har satt sig i skiten rejält. Denna skiten började redan för 8-10 år sen då mitt liv fuckades upp totalt misstänker jag. JAg vet inte om det här är rätt ställe att skriva på och fråga men jag börjar här. Har aldrig pratat om det för någon i hela mitt liv även fast nu MÅSTE jag göra det för att ta mig vidare i livet. har försökt berätta för någon sedan nian i skolan men är lite blyg av mig. Men problemet som satt mig i skiten är att jag och min syrra PÅ NÅGOT JÄVLA SÄTT fick iden att ha någon typ eller sorts av oralsex när jag var mellan 7 och 10 år. min syrra är något år yngre. Det är inte så att det var något övergrepp av mig eller så, vi BÅDE ville det. Men idag har vi inte någon attraktion till varandra eller så och jag har ingen jävla aning om hon minns eller tänker på det. Problemet är att jag misstänker att jag haft en könssjukdom sedan dess som baara förvärras för varje dag som går. Hur berättar jag det här för mina föräldrar? Hur berättar jag det här för någon ens?!?!? För jag måste ju testa mig annars kommer jag dö innan 30 i värsta fall. Om jag har sjukdomen, sure. Men jag vill inte att min syrra ska ha den eller smitta någon annan i min familj liksom. VARS BÖRJAR JAG ENS. det är så jävla sjukt att jag och min syrra haft oral sex när vi var små PÅ RIKTIGT. Eftersom att jag har gått och tänkt på detta utan att ha pratat med någon misstänker jag även att jag blivit väldigt inåtriktad mot mig själv därför har jag även inte så många kompisare heller. även fast jag har två väldigt goda kompisar. Min fråga är, vars ska jag börja? Vad ska jag göra när jag är så jävla blyg och inte ens vågar ringa någon och prata anonymt om det.
mrfuckaupplivetunder10år

BUP svarar:
Hej!
Det är jättebra och verkligen på tiden att du försöker ta tag i dina ångestladdade tankar kring din och din systers sexlekar som ni hade när ni var små. Det verkar så att du sedan länge låst dig i rätt så felaktiga antaganden om vad det kan ha inneburit och vad det kan ha fått konsekvenser.
Felaktiga antaganden eller olika långgående fantasier kan faktiskt förpesta ens liv och därför är det oerhört viktigt att tala med en professionell person som kan hjälpa med klargörande och förståelse. Vi kan börja detta klargörande, även om du kommer att behöva mer.
Låt oss börja med att sexlekar mellan små (och även större) barn är helt normala. Det är en del av barnens experimenterande med kroppen och en del av att upptäcka sexualiteten. Det är varken fel eller skamligt eller skadligt om det sker på så sätt som i ert fall dvs att båda barnen vill vara med i leken. Sexlek förekommer på dagis, i lekparken och inte minst mellan syskon i hemmet utan att det skulle vara "incest". Här är det ett viktigt steg för dig att sluta skämmas för denna helt normala, vanliga lek.
Det andra (med all sannolikhet felaktiga antagandet) är att du skulle ha haft en könssjukdom som 7-10 åring. Tänk efter - varifrån skulle du ha fått den? Vem skulle ha kunnat smitta dig? Denna fråga kan bara du hitta svar på, men oavsett ditt svar på denna fråga finns det här även en omständighet till. En könssjukdom som du enligt ditt antagande skulle ha haft i sisådär 10 år måste ha orsakat en del olika symtom som du skulle ha upptäckt för länge sedan.
Som sagt är det jag skriver här bara en upptakt till att du går vidare till ett antal samtal om din oro och ångest som blev följden av dina sexlekar med din syster. Det tror jag du kommer att behöva det eftersom du burit på dessa tankar under så många år att ett mejl från mig tror jag inte räcker för dig.
Du måste diskutera alla dina farhågor och oro mer ingående föra att komma till klarhet och ro.
Nu kommer vi in på din blyghet som du nämner. Jag hoppas att när du nu vet att det inte är skamligt blir det kanske lättare att söka hjälp som du ska göra på ungdomsmottagningen. Samla mod, du kan börja med att chatta på deras hemsida.
Sedan kan det vara nästa steg att gå dit som jag tror du behöver göra så småningom. Förutom samtal kan du också testa dig där för könssjukdomar för att bli kvitt dina sjukdomsfantasier.
För övrig tycker jag du ska vänta med att tala med dina föräldrar och med din syster och du talar med henne efter att du fått mer klarhet kring din ångest.
När det gäller dina föräldrar så är du en myndig person. Vad du väljer att tala med dina föräldrar om eller inte avgör du. Om testen (mot all förmodan) skulle visa att du har någon form av könssjukdom, så kan du rådfråga behandlaren vad du behöver berätta för din omgivning och vad som kan förbli din egen privata angelägenhet.
Din barndoms sexlekar har uppenbarligen ställt till för dig i orimliga proportioner. Du känner helt rätt att det är på tiden att ta tag i frågan, så att det inte förblir ett hinder att du ska kunna skapa roliga, förtroliga och givande relationer med vänner och sexpartners.