Är jag sexmissbrukare?
Hej jag är en 13 årig tjej med oroliga tankar!
Jag tror jag är sexmissbrukare. Jag har bara tankar på sex hela tiden och jag vill ligga hela tiden.
jag förlorade oskulden när jag skulle fylla 11 år med en 15 årig kille.
det kändes så bra faktiskt och jag kom och blev våt som normala människor blir.
Men sen så fick jag reda på att det inte är normalt för tjejer i den åldern att känna så, men sen dess har jag varit så upphetsad på varje kille jag tycker är snygg men det är bara äldre jag dras till.
Den äldsta var 23 år och han var också intresserad av mig..
Vi träffades och hade samlag sen så liksom hände det igen och igen, men sen ville jag vara seriös så jag hade ett förhållanden med en 15 åring igen fast då skulle jag fylla 12 år.
Och nu vill jag bara ligga och mysa snälla hjälp!
p.s
Jag blir mer kåt av att bli typ antastad i ett typ roleplay med killen. Våldsamt sex är typ så skönt.
Hjälp.

BUP svarar:
Hej!
Det är modigt och moget av dig att du börjar fundera på om allt står rätt till med din sexualitet. Du är orolig och vågar ställa frågor som är komplicerade, men helt nödvändiga att ställa.
Lått oss börja med att det är mycket varierande i vilken ålder sexualiteten börjar vakna hos en person. Även små barn har sexlekar och det är helt normalt.
Men då talar vi om lekar och experimenterande och inte om regelrätt samlag. Det är inte för inte att det är reglerat även i lag att barn under 15 år inte ska ha samlag. Man utgår ifrån att de allra flesta inte uppnår den kroppsliga och tankemässiga/känslomässiga mognaden före denna ålder, för att kunna ta fullt ansvar för sexuella relationer, flyktiga eller varaktiga. Det är kanske inte helt onödigt att veta att de som har samlag med dig egentligen begår ett brott - oavsett om du är med på noterna eller inte.
Men nu är det inte så mycket juridik utan hur du mår och din oro som vi ska tala om. Vad lagen säger är en sak, vad du känner, vilka behov du har är en annan. Återigen vill jag säga att det inte finns någon absolut gräns från vilken ålder man kan känna en sådan stark sexuell drift som du verkar ha. Däremot finns det omständigheter som man i alla högsta grad behöver tänka på och undersöka mer i detalj för att undvika olika risker i sexuella relationer.
Vad är det som kan påverka ett sexuellt intresse och drift som verkar vara problematiskt? Bara för att nämna några exempel: är ett barn eller en mycket ung person påverkad av porr som man har sett i en tidig ålder när man inte hade förmågan att rätt förstå vad man ser? Har man varit utsatt för sexuella övergrepp som spökar?
Handlar det om att man som barn inte fått tillräckligt med ömhet, värme, närhet och det ledde till att man omedvetet blandar ihop behovet av dessa med sexuellt umgänge? När man - som du skriver - egentligen bara vill mysa och tror att det är samma sak som samlag? Utsätter man sig själv för våldsamma sexuella handlingar som en sort självskadebeteende?
Jag ställer dessa frågor för att jag tycker att du själv måste reda ut vilka svar som finns i ditt fall. Jag vet att mina frågor är rätt så svåra att överhuvudtaget våga möta. Och du måste ha vuxenstöd för att orka med frågorna och ännu mer att orka med de svar du eventuellt hittar.
Mitt förslag är att du snarast möjligt tar kontakt med ungdomsmottagningen.
Var inte rädd, det är oerhört viktigt att du klargör dina behov, vilka de än är.
Det handlar inte om moral, det handlar inte om normalt eller onormalt, det handlar inte ens om juridik i första hand. Men du måste hitta den sexualitet du inte känner oro för, som du är tillfreds med och som inte är en ersättning för något annat du saknar i ditt liv.
Jag ställer en fråga till: hur är det mellan dig och dina föräldrar? Vet de om, ser de något problem i ditt liv?
Jag vet mycket väl att man sällan diskuterar sexuella frågor med sina föräldrar. Men här handlar det ändå i viss mån om att du inte mår helt bra, att du är orolig och att du kanske utsätter dig för riskabla situationer. Tänk också på att det kan uppstå situationer när du behöver deras skydd och stöd och överväg om du skulle kunna ta hjälp och råd av dem redan nu.