Haft ångest länge
Hej jag är en 14 årig tjej
jag har mått dåligt i 2 år haft grov ångest.
Jag skär mig.vaknat mitt i naten och inte kunat andats inte röra på mig och inte skrika det seendes som om jag skule dö.
Jag vet inte vad jag ska göra jag måde bara sämre när min mamma såg att jag hade särde mig så blev hon jätte arg. Jag för står att hon blev arg men efter måde jag bara semre jag ville bara dö.
Jag skär mig fort farande men säjer att jag ramlat.
Jag gråter för ingen tinge jag orkar inget jag blir jete lett irriterad.
Min mamma vart jette sur efter som att hon tykte att jag va på så dåligt humör hon sa tenk på mig och pappa när vi försöker allt vi kan för att få ett leende men får nej jag orkar inte, ooooo, jag vill inte.
jag måde så dålig då allt va mitt fel allt. Nu ler jag alltid när mamma pappa är i samma rum som mig
jag orkar inte mer!!!
JL

BUP svarar:
Hej!
Du har mått dåligt under lång tid och det verkar inte som du haft någon att tala med om hur du känner dig.
Du skriver att dina föräldrar vill se dig le och att de blir arga när de ser att du skurit dig. Kanske vet de inte riktigt något bättre sätt att bemöta dig på.
De vill förstås att du ska vara glad och må bra men när du nu inte gör det behöver du deras förståelse och stöd som hjälp för att kunna må bättre.
Du behöver få tala med någon om hur du mår och hur du har det omkring dig. Om hur det är hemma, i skolan och med kamrater. Då kan du få hjälp att se att dina känslor hör ihop med något och att det inte är så enkelt som att allt är ditt eget fel. Som det verkar i ditt brev behöver dina föräldrar också hjälp att förstå mer om varför du har ångest och hur de kan göra för att stödja dig.
Du kan vända dig till skolkurator eller till ungdomsmottagningen i din kommun.
Vänta inte. Du har mått dåligt länge och det behöver inte vara så här!