Återupplever våldtäkten
Hej, jag är en tjej på 17, snart 18 år. När jag var 14 år blev jag våldtagen vilket skapat ett underliggande hat emot  män. Varje gång jag blir irriterad eller upprörd på någon kille/man får han ta skiten för allt alla andra män utsatt mig för. All min ilska riktas mot just den personen och det blir värre och värre för varje gång. Idag spelade jag match och då råkade jag göra en ful tackling och deras manliga tränare gick in på planen och började skrika på mig, var fett otrevlig och använde sig utav en hel del härskartekniker (vilket jag går igång galet på.) Den här gången lyckades jag hålla lugnet, jag skrek inte tillbaka, jag talade i lugn ton. Men även och jag lyckas hålla mitt kropp lugn så är det kaos i min hjärna. Jag kan inte tänka på något annat än hur jag kan skada honom på, både fysiskt och psykiskt. Många hade nog blivit arga i den situationen men jag känner mer än bara ilska mot just honom där och då. I mitt huvud börjar direkt min våldtäkt spelas upp och alla känslorna fördubblas och även efter situationen kan jag inte släppa det. Från tidigare erfarenheter vet jag att de kommer ta lång tid innan jag kan släppa det. Denna gången gick det bra och jag kommer förmodligen inte träffa honom igen men om en liknande situation skulle uppstå med någon jag träffar ofta vet jag inte hur jag skulle hantera det och om han säger riktigt fel sak är jag rädd att tappa det helt och om jag gör det har jag faktiskt ingen aning om vart min gräns går... För det hatat jag känner emot män är enormt i vissa tillfällen. Vad kan jag göra? hur tränar man den här typen av självkontroll? hur lär jag mig att se män som människor och inte moster?, för det är precis det jag gör och det är förmodligen därför det blir kaos.
UU

BUP svarar:
Hej!
Ställd inför tränaren som är otrevlig, skriker och använder sig av härskartekniker spelas din tidigare våldtäkt upp i ditt huvud och du erfar starka känslor som hör hemma från den situationen, så starka att du inte vet om du kan hålla dem stången. Att du återupplever våldtäkten tyder på att du ännu är traumatiserad av det du varit med om.
För att komma tillrätta med sådana här svåra bekymmer som du har behöver man professionell behandling. Det går inte över av sig självt med tiden utan man behöver tala med någon.
Du ska vända dig till någon professionell som kan hjälpa dig.Läs gärna också de länkar jag skickar med här nedanför.
Ta kontakt med BUP, det går att få hjälp!