Skadar mig
Tja jag har ett ”stort” problem eller det kanske inte är så ”stort” egentligen,men kortfattat så har jag inte haft den bästa uppväxten jag mobbades mycket i grundskolan vilket snabbt ledde till att jag började se ner på mig själv så jag började med  att självskada mig (svälta mig och utföra våldsamma handlingar på mig) Jag hade inte några kompisar så det gjorde det mycket lättare att hålla på,ibland så gav några mig kommentarer varför jag aldrig åt blan annat ,men var bara att ljuga.
Trots att jag sällan åt så fick jag en snygg kropp vist jag gillade inte mitt ansikte men folk va avundsjuka på mig.Mina ”vänner ” skröt lätt över hur tränad jag va fast jag helst ville ligga lågt då jag aldrig tyckt om att bli sedd.
Av de som inte gillade mig fick jag ofta höra att jag var en bög trots att jag egentligen inte viste vad det var, förutom att folk kallade varandra det i korridorerna ibland. När folk började kalla mig det så antog jag att det va det jag va eftersom jag inte hade någon ”identitet”alls utan vist aldrig vem jag var.    Tills jag kom upp i gymnasiet vill säga och insåg att jag är bög iaf tror jag det!
Då jag har en utländsk bakgrund och vill passa in och vara alla till lags så hadde jag lätt för att blivit utnyttjad av folk vilket resulterade att jag  började sälja sex till gubbar i gymnasiet då de ”var min vän”samtidigt som jag skadade mig vilket resulterade en trip in till psyk då min psykolog slog larm. Och att jag berättade att jag försökt ta mitt liv X antal gånger.
Jag kom ut från psyk med ADHD diagnos =) gick klart skolan,flyttade hem till mina päron och skaffa ett jobb så jag har kommit en bra bit och sedan är det bara lämna boett så har jag gjord vad som förväntas av mig i samhället typ...
Men tyvärr genom mina ”övegrepp” så har jag fått hemskt temperament och slåss lätt med vem som helst=( och jag har börjat träna vilket har lyft mitt ego till nya höjder till skillnad från förr.
Jag är rädd att mina vänner ska lämna mig för att jag så gärna blir vålsam,speciellt när jag super.
De är medvetna att jag har gjort droger men jag har aldrig sagt något om övergreppen och självskadningsbetendet då killar ska va starka.
klart det enklaste vore ju att inte supa men då är livet så deppigt.specillt när jag har slutat med droger också så vill jag iaf ha lite kul annars så vill jag inte leva.
vilket alla är medvetna om!
jag har funderar på ångest dämpande medicin men eftersom jag var beroende av det förut så är jag rädd att det ska bli som förut vilket gjorde att jag började sälja sex för första gången.
Men jag vet inte vilken väg jag ska välja det är därför jag skriver hit då jag antar att jag vill leva ett okej liv.
specillt  som jag har börjat skära mig igen men inte haft sex men jag känner mig själv såpas mycket att försöker jag inte stoppa det här så kommer jag att dö eller skadas och jag går ofta igenom det i huvudet att jag kan bli HÖG igen om jag gör något med den här gubben mot betalning .
jag skulle vilja gå på ett behandlingshem men finns väl inget för killar som har sexullt trauma antar jag =(
Att  gå till min psykolog har inte hjälp mig ,då jag vill ha hjälp hur man ska hantera sådana här saker  och att sitta och prata i en timme ger mig känsla av att jag är idiot som inte har något att klaga för,det är ju jag som utsätter mig för de här sexulla syftena och då får jag stå mitt kast. Specilt då jag har ring mina närmaste vänner och gråtit att jag har blivit våldtagen och aldrig ska göra om det tills nästa dag så har jag glömt det det jag utsattes för och gör om det igen fast med mer ångest och våld!
Hög monstret

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du utsätter dig för våld och övergrepp om och om igen fast du inte vill det. Du tycker du har dig själv att skylla och får stå ditt kast. Du tycker inte att det hjälper att prata med din psykolog och du får en känsla av att du klagar helt obefogat eftersom det är du själv som skadar dig själv genom att utsätta dig för dessa situationer. Det låter det som ett mönster av upprepning som du har svårt att bryta på egen hand.
Du ger en väldigt bra sammanfattning av en uppväxt med mobbning, dåligt självförtroende, identitetssökande och att tidigt sälja sex till äldre män. Jag tänker att allt det här hänger ihop och går nog att förstå och få hjälp med  i en längre samtalsterapi.
Du skriver att du befinner dig i en valsituation och vet inte riktigt hur du ska välja. Jag tycker att hela ditt brev är fyllt av en längtan att komma ur detta. Att du vill slippa hålla på med sälja sex, skada dig själv, sluta ha massa ångest osv. Men du undrar kanske om det går eftersom det inte hjälpt gå till den psykolog du nu träffar?
Att en samtalsterapi ska fungera, vara hjälpande och kännas bra beror på många saker. Det är inte alltid det fungerar. Men i ditt fall skulle jag tro att du behöver en längre kontakt som är ofta och regelbunden. Är det en sådan kontakt du har nu? Om inte tycker jag du ska ta upp att du inte tycker det hjälper att prata som ni gör nu och att ni tillsammans diskuterar alternativa möjligheter.
Förutom din nuvarande psykolog finns andra. Jag tycker att du kan ringa RFSU och prata med någon där om dina problem och höra med dem vilken hjälp du kan få där. Det kan bero på lite var i landet du bor. Du kan också höra med en ungdomsmottagning och vuxenpsykiatrin om de har möjligheter att hjälpa dig. Men det beror lite på hur din nuvarande kontakt ser ut och vilka möjligheter som finns där och inte minst om du är beredd att ta itu med dessa allvarliga problem du har  genom mer samtal. Jag hittar inget "monster" i din text snarare en liten kille som farit väldigt illa på sin väg mot vuxenhet.
Lycka till!