Vill ge livet en chans
Hej, jag har bestämt mig för att ge livet en chans. Jag får se om ni är till hjälp för just nu har jag förlorat ALLT. Jag hade en enda kvar som fick mig att fortsätta med livet. Men nu har jag förlorat den också och ser allt i svart. Igen.
December ska jag låta mig gå men hur ska jag klara av att vänta i fyra månader till?
mina föräldrar ska helst inte veta om det
hjälp mig
!

BUP svarar:
Hej!
Det är det bästa beslut du har kunnat fatta: att kämpa vidare även om det känns svårt.
Du skriver nästan ingenting om ditt liv, om dina omständigheter hemma, i skolan och fritiden. Men din formulering att du "har förlorat ALLT" tyder på att du haft en hel del besvikelser och du just nu känner dig rätt så ensam.
Det verkar som att du har en svacka i livet, kanske till och med en kris. Det kan ha blivit utlöst av att en kompis har vänt ryggen till dig. Eller kanske en kärleksbesvikelse? Och det kanske inte var första gången - har du blivit sviken även tidigare?
Jag vill inte komma här med gissningar. Men vad det än handlar om är jag säker på att du ska prata med någon om vad du har gått genom, vilka besvikelser du har upplevt. Det behöver vi alla när livet känns tungt och orättvist och allt verkar vara bara mörkt.
Jag tycker att du ska gå till ungdomsmottagningen för att bena ut vad som har hänt, vad som känns svårt och få råd och stöd hur du kan ta dig genom det svåra.
På nätet kan du chatta med någon på tjejzonen.se eller på bris.se.
Ingen av dessa forum eller ungdomsmottagningen kontaktar föräldrarna.
I skolan kan du självklart söka upp kuratorn.
Du gör det rätta, som sagt, du är beredd att se fram emot nya möjligheter. Det visar att du är en tjej med inre styrka och beslutsamhet.
Men även den starkaste kan behöva stöd. Hoppas mina råd hjälper dig att hitta stödet.