Rösten skapar kaos i mitt huvud
Hej
jag vet inte exakt hur jag ska börjar detta men jag förstår inte vad jag tänker och känner längre.allting känns hopplöst tror inte på nån längre och tror inte på kärleken eller livet längre vill bara dö.jag känner inte mig själv längre helt enkelt,vet liksom inte vad jag känner och vet inte vad jag tänker.jag övertänker alltid varje dag tänker på döden sen hör jag en röst i min hjärna som bara kommer sådär och börjar prata med mig.vet inte riktigt vad det kan va och vet inte varför det är så,de börjar göra mig galen.
och den rösten säger till mig saker jag ska göra och om jag inte lyssnar på den så gör den kaos i min hjärna.sakerna som den säger till mig Att göra är hemska,det är att skada mig på alla möjliga sätt eller slå mig,eller så är det att dö och mitt huvud har planerat av sig själv sätt att dö på.och jag försöker att sätta stop på de brukar slå mig antal gånger i huvudet men de hjälper inte.Och går hos bup och har gjort det ett tag.har självskadebeteende och har haft de i snart 4 år och har mått dåligt i 3 år ungefär,och det är nu på sistone som mina tankar för döden och att skada mig har blivit starka.
vet seriöst inte vad jag ska göra längre det känns värkligen som att döden skulle va de bästa just nu,vill värkligen fly från mina tankar och från den hemska rösten.
Vad ska jag göra?
Vad är det för fel på mig?
A

BUP svarar:
Hej!
Det är väldigt, väldigt förvirrande när man plötsligt hör en röst eller röster i sitt huvud. Man bara inte förstår hur det kommer sig och hur man kan bli av med dem. Det är skrämmande och det skapar - precis som du säger - känslan av kaos i huvudet.
Du är inte ensam om att drabbas av detta problem. Men detta är ett allvarligt problem. Det är jättebra att du har kontakt och går på BUP.
Men nu vet jag inte om du talar där bara om ditt självskadebeteende eller om du också berättat om rösten du hör och vad den säger till dig. Att den driver dig till självmordstankar och att du på något sätt ska skada dig själv.
Du frågar vad du ska göra och vad är för fel på dig. Jag kan inte svara på den sistnämnda frågan, och jag är inte ens säker på att det är något som är "fel".
Det är problem, det är en svårighet, det är någonting du definitivt måste ta upp under dina samtal på BUP.
Man kan också diskutera medicinering, även om du redan får något. Man kan behöva justera medicineringen om man ser att behandlingen inte ger tillräcklig god effekt.
Alltså - det viktigaste är att du så öppet som möjligt och så snart som möjligt och på  så sätt som du skriver i ditt mejl berättar allt på BUP. Ibland kan livet vara riktigt tufft. Ibland känner man faktiskt att man knappt orkar längre och att det vore enklare att dö och slippa allt lidande.
Men tro mig, det är många som har haft det lika tufft som du och kämpat vidare tills de fått ordning på sig själva och på sitt liv. Denna möjlighet står öppen också framför dig.
Ge inte upp, berätta på BUP och ni kommer att hitta den behandling som hjälper dig genom denna svåra tid så att rösten tystnar i ditt huvud.