Vill verkligen bara ta självmord
Hej jag är en tjej på 11 år vet nt riktigt vart jag ska börja detta jag har haft grov ångest i över 4 år jag har gått igenom mkt i mitt liv å har ingen att prata med har fått diagnosen autism hos prima barn å har även fått hjälp där men ja tkr nt att de hjälper behöver verklingen mer hjälp de ända ja tänker på e hur ja ska ta självmord mina föräldrar säger jämt att jag överdramatiserar allting men jag har verkligen grova problem å orkar knappt göra någonting längre har enormt mkt problem med familj å mina flrädrar separerade när ja var 3/4 ända sen dess har livet vart skit vill ba bli inlagt på psyket å FP medeciser så ja mår bra sover nästan aldrig å äter nästa ingenting har blivit mobbad i över 4 år å gått igenom mkt på min gamla skola vet verkligen nt vad jag ska göra mer vill verkligen bara ta självmord har självskadebeteende å ärr över armen ksk nt så grovt men jag har även sex som självskadebeteende e oskuld men brukar jämnt trycka upp saker mellan benen å tkr de e skönt brukar googla killar på internet å få tag i deras sociala medier å försöka träffa dem vet verkligen nt va ja ska göra me mejj själv å mitt liv snälla hjälp mejj
Nathalie

BUP svarar:
Hej!
Ditt brev känns som ett nödrop - du vet verkligen inte vad du ska göra med din ångest och dina tankar på självmord.
Det låter som det du saknar mest är någon att prata med, någon som lyssnar på hur svårt ditt liv är just nu.
Fanns det någon på Prima Barn att prata med? Har du berättat om din självmordstankar för dom? Kan du berätta för dom hur du har det och få en samtalskontakt? Dina föräldrar tycker du inte förstår hur du har det.
Att bli mobbad sätter djupa spår, kan väcka både ensamhetskänslor och ilska men också dålig självkänsla. Du skriver om din gamla skola - har du bytt skola nu?
I din ålder vaknar sexualiteten och kan vara  både förvirrande och positiv. Att du tycker det är skönt att trycka upp saker mellan benen kanske inte är självskadebeteende om du inte gör illa dig själv? I din ålder brukar man undersöka sig  själv och pröva sig fram, men jag tror du ska vara försiktig med att kontakta killar du inte känner på nätet.
Du kan råka ut för människor som utnyttjar unga  tjejer!
Jag tycker du ska berätta för dina föräldrar att du vill ha mer hjälp och att du med deras hjälp  tar kontakt med Prima Barn igen och få hjälp med din ångest. Och om du inte redan berättat om dina självmordstankar, berätta om det och hur plågad du är.
Att leva med så stark ångest och tunga tankar behöver man dela med någon och just nu kan inte dina föräldrar göra det. Då behöver du någon annan som kan lyssna på dig.
Vad bra att du skrev till oss. Du kan få mer hjälp genom att ringa Bris anonymt och prata med en kurator.
Det är bra och du kan också få en del stöd genom att chatta på Tjejzonen.
Fortsätt berätta hur du mår och ge inte upp! Lycka till!!