Skär mig ofta och tänker på döden
Hej jag är en 13 årig tjej som skär mig ofta och tänker ständigt på döden allt börja med att jag blev retad i förskoleklass sen så blev de värre blev kallad tjockis o att jag va ful nu har jag blivit mobbad 6 år men de slutade när dom där perssonerna flytta där i från och de känns skönt men har blivit kallad tjockis o sånt för många så nu börjar jag tänka döden men är för feg en.. röker ganska ofta får tag på sig från föräldrar.. för de röker.. och jag går aldrig till kurator o sånt för dom förstår inte hur de känns.. har svårt o få ut allt jag känner i den här frågan men vad skulle du göra om du va jag..
F

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Det är bra att du skrev till oss om hur du har det och att du vill få hjälp på något sätt. Du skriver att det är skönt att mobbarna har flyttat, men att du trots det inte mår bra. Det är nog inte så konstigt att det sitter i, det jobbiga, med tanke på att du varit utsatt under så lång tid.
Du skriver att du inte går till t.ex. kuratorn för att de inte förstår hur du känner dig. Det stämmer nog tills du haft en möjlighet att pröva att berätta för någon om hur det känns och vad du tänker på. Det är en process som kanske kan ta lite tid.
Det kanske du kan känna igen från hur det är med vänner. Att det ibland tar lite tid innan man kan känna att man litar på någon. Så är det nog också med t.ex. en kurator.
Jag tycker att du skall försöka betrakta din fråga till oss som ett första steg och att du nu försöker göra ett försök att prata med kuratorn eller någon annan vuxen som du kanske känner lite förtroende för.
Då kan du kanske få hjälp med dina tankar och känslor så att du på sikt kan må lite bättre.
Lycka till!