Försöker undvika mobbaren
hej! jag är en tjej som är väldigt ledsen över en grej, det finns en kille i min klass som mobbar mig och jag vågar inte berätta detta för någon vuxen, den enda som vet om det är min storasyster... vad ska jag ta mig till? t. ex jag kan ha haft en jätte bra dag åsså kommer han och kallar mig t. ex fläskis... jag vet inte vad jag ska göra, jag försöker undvika honom men det är omöjligt när han är på mig varenda sekund han får... hjälp...
en tjej i sverige

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Det är viktigt att du vet att ingen får mobba dig och om det är så, till exempel på din skola, så skall de vuxna där hjälpa dig.
Jag tycker att det är viktigt för dig att försöka berätta för någon vuxen - antingen  hemma eller på din skola. Någon som du kan känna lite förtroende för.
Sedan får de vuxna tänka ut hur de skall hjälpa dig så att du inte går runt i skolan och är ledsen och rädd.
Lycka till!