Pappan i familjen är inte snäll
Hej, jag har vart på era heldyngsvård i ungefär 7 veckor totalt tills jag fick en jour familj, men pappan i familjen är inte snäll, trevlig, har respekt o ljuger för mig hela tiden o jag vill inte tbk till min mamma för hon o hennes kille slår mig så de e inget alternativ o min pappa vill inte ha mig o vill bara skicka runt mig på kollon och sånt.
Jag vet inte vad jag ska göra!
jag har försökt att ta självmord många gånger men lyckas aldrig.
Men jag har mina vänner på internet som jag inte vill svika,
Btw jag kan inte få vänner irl, alla ”vänner” jag har fått har antingen mobbat eller slagit mig.
Så jag orkar inte leva men jag vill inte dö!
If that makes sense?
Oliver

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du har faktiskt rättigheter även om du är placerad. Du kan titta på KollPåSoc.
Antingen kan du ringa Socialtjänsten som placerat dig men jag tycker du i första hand ska ringa IVO (Inspektionen för Vård och Omsorg) tel. 020-120 06 06 vardagar 12-19.
Du kan ringa anonymt och berätta om din situation och de kan hjälpa dig.
Du kan också ringa Bris och höra vad du kan göra. Den tiden måste vara över när placerade barn/ungdomar behandlas dåligt av dem som ska skydda och hjälpa dem! Det är lätt att både vara och känna sig maktlös i din situation, men ge inte upp! Vad bra att du har dina vänner!
Har du någon fortsatt BUP kontakt? Eller har du bara blivit placerad i jourfamilj?
Jag vet inget om din historia och vilken kontakt med "vården" du haft - men det låter som att du inte har någon att prata med - om dig själv, ditt liv och dina föräldrar?
Om du har det hoppas jag det fungerar bra och att du blir hjälpt, men om inte tycker jag du ska försöka skaffa dig någon samtalskontakt.
Någon som du kan prata med om det viktiga som händer i ditt liv och naturligtvis hur du mår.
Du skriver att du försökt ta ditt liv flera gånger. Vilken tur att du inte lyckades! Kanske kände du också då som du nu skriver - att du inte orkar leva men vill inte dö. Att ha någon att prata med om alla sina tankar och känslor -även självmordstankar det kan vara väldigt bra.
Du kan komma vidare från de känslorna och tankarna till mer ljusa tankar om livet och dess möjligheter. Det är något du kan ta upp med din kontaktman inom Socialtjänsten eller med BUP. If that makes sense?
Lycka till!!