Gråter varje dag
Hej jag är tjej som är 18 år. Jag bor med mina föräldrar vi är 5 barn och mamma pappa. Jag en bror som är ett år yngre än mig han är bråkig sen när han var liten  lyssnar aldrig på föräldrarna. Han kommer hem sen varje natt då mina föräldrar alltid orolig över honom jag tänker på min mamma alltid hon mår dåligt och jag gråter varje dag
Det jätteont inuti mig😭😭😭😭 hela tiden jag tänker inte vill leva  vad ska jag göra ibland han och lilla brorsan som är 9 år bråkar om tv spel.  Så när jag försöker hjälpa honom så blir jag slagen av honom ( 17 år )Samtidig jag vill inte berätta till någon hjälp i alla dessa år jag vet hur det regler Sverige. Var alltid orolig över om soc tar oss .Alla vi barn. Men jag var så stark tjej.
Jag vill flytta hemifrån men jag har inte råd att betala hyran det ända jag visste när man fyller 18år får man ha eget längenhet. Vi kom till Sverige 2010 mina föräldrar studerar. Så vem kan hjälpa mig jag har mått dåligt hela i mitt liv jag vill stöd vill bo tjej jag klarar inte av att bo med mina familj. Jag vill leva själv orolig över min hälsa jag kommer att 😭😭😭😭 snälla varför kan inte få stöd med bostadsbidrag 😭😭😭😭 . Snälla hjälp mig snälla hjälp mig🙇🏾‍♂️?????
Orkar inte leva längre

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Om man mår så dåligt som du beskriver, då tycker jag att du ska söka hjälp. Du kan ta kontakt med vårdcentralen eller en ungdomsmottagning där du bor.
Jag tycker kanske att du ska pröva en ungdomsmottagning i första hand. Där kan du få hjälp med hur du mår, men också prata om de omständigheter du beskriver. Din bror slår dig. Det är förbjudet. Det är misshandel och kan ge stränga straff.
Du kan troligen stoppa det genom att ta kontakt med Socialtjänsten, men det vill du antagligen inte av flera skäl.
Du kan dock ringa socialtjänsten anonymt och prata om situationen och höra vad de kan råda dig till. De kan då också berätta hur de arbetar och hur de skulle kunna hjälpa din familj. Du kan få reda på mer om detta på KollPåSoc.
Kanske är det så att din bror fortsätter använda våld inom familjen för han vet att du och dina föräldrar är så rädda att blanda in myndigheter? Kanske kan du prata med dina föräldrar hur ni - du och de - ska göra för att få stopp på din bror.
Om du tar kontakt med en ungdomsmottagning och du har fyllt 18 år så har du full sekretess. Det betyder att ingen behöver veta att du tar denna kontakt eller går på samtal där om du inte själv berättar. De kan också hjälpa dig reda ut de andra svåra frågorna du har.
Lycka till!