Hur jag mår pendlar så
Mitt mående kan pendla så otroligt mycket. Vissa dagar mår jag så dåligt att jag bara inte vill finnas, och andra kan det vara helt ok. Även om det aldrig är riktigt bra. Det kan ibland pendla bara pendla under dagen också. Detta gör att jag inte kan lita på mig själv och min prestationsförmåga. Och aallt blir bara panka. Varför pendlar det så mycket? Det är inte direkt bundet till någon speciell situation heller.
Jag har funderat på att prata med någon om detta men det känns som att jag mäst vill göra det när jag är i ett dåligt mående liksom, för annars kommer ingen förstå om jag skulle må helt okej och prata om hur dåligt jag mår, det känns fel. Och så finns det kanske inte någon tillgänglig då när jag vill prata. Hur ska jag göra?
run free girl

BUP svarar:
Hej!
Du, du beskriver att du pendlar väldigt i hur du mår men säger också att det aldrig är riktigt bra. Det är ganska vanligt att det pendlar, men det låter som om du har det kämpigare än vanligt.
Jag tror egentligen inte att du behöver vara mitt i att må dåligt för att kunna prata om hur det blir och varför du oroar dig. Den här berg-och-dalbanan är ju något du lever med hela tiden och behöver hjälp med.
Du skulle kunna ringa till BUP och boka en besökstid. Du skulle också kunna rådgöra med dem om det är till en "Ungavuxna"- mottagning du ska gå om du fyller 18 år snart?
Om det dröjer för lång tid kanske skolkuratorn är ett alternativ?
Huvudsaken är att du tar dig själv på allvar och inte väntar på att det ska kännas olidligt för att söka hjälp!