Vilka diagnoser har BUP satt?
Hej!
Jag har precis fyllt 18 och undrar om jag kan se vilka diagnoser som satts på mig innom BUP. I mina jornaltjänster på 1177 kan jag bara se diagnoser från andra läkare och utredninsenheten på vuxenpsykiatrin, och undrar om det beror på att BUP och andra vårdgivare jag haft tidigare inte satt några diagnoser, eller om det beror på något annat och hur jag i så fall kommer åt dem.
Tack!
Alicia

BUP svarar:
Hej Alicia och tack för ditt brev!
BUP har ännu inte infört digital journal och därför kan du inte gå in på 1177 och läsa din journal. BUP är skyldig att föra journal och att beskriva dina eventuella diagnoser liksom om utredningar och behandlingar genomförts. Ring din BUP-mottagning och be dem att de skickar hem din journal! Ett annat alternativ är att du ber att få komma till mottagningen och läsa din journal på plats, eventuellt tillsammans med din/dina tidigare behandlare. Jag skickar med information om journaler på BUP.
Lycka till!