Min bror är en plåga för mig
Hej,jag är 11 år gammal och vill dö. Jag har alltid enligt mamma och pappa varit personen som tagit hand om allt fixat kalas städat huset men på skolan var jag stök barnet hamnade i bråk mycket lärarna ringde hem, mina föräldrar sa inte detta till mig för att inte göra mig ledsen. Så en vart jag utredd till ADHD och dyslektiker min bror har alltid varit en ständig plåga för mig, så idag mår jag så himla dåligt så jag vill döda mig själv, min bror kom in på toaletten när jag och min mamma var där, han började skrika mamma knullare typ 10 gånger på rak och då Stig min mamma i durchen och jag var och tvättade händerna min bror tittade på mig så jag trodde ju själv klart att han sa det till mig. Så jag vart arg och sa till honom att han kränkte mig och då började min mamma skrika åt mig att jag skulle sluta och att jag skulle gå ut som om det var jag som sa till min bror mamma knullare. Sen går jag ut och säger vad som har hänt till min pappa så han går in på toan och frågar min bror: han du sagt till din syster att hon är en mamma knullare? Då svarar min bror och min mamma hon tar ju åt sig allt och är så fjantig, och i samma stund min mamma sa det så svarar min bror: Nej jag skulle aldrig säga det. Min mamma säger också att det var menat till hon men då svarar min bror: nej jag ville inte säga det till nån men om jag fick välja så väljer jag... och så menade han då mig vill bara inte ge ut mitt namn. Så här har det varit hela mitt liv min bror och mamma har övertalat min pappa så många gånger så jag får allt på mig för vem går in på en toalett där det står två tjejer och en står och duschar och skriker mamma knullare (fast på engelska då) och sen bara slinker undan från det. Han tar också reda på alla mina hemligheter så för att vara med dom coola så går han till dom och säger mina hemligheter och sen får jag allt skäll för det. Jag vet inte vad jag ska göra jag vill inte leva så här och min bror är också på väg att bli tonåring så han börjar intressera sig om tjejers kroppar och så börjar han ibland att typ ta på mina bröst och min rumpa, och det är inte så roligt att ens bror tar på en och sen när jag säger det till mamma och pappa förnekar han allt och då menar jag allt. Snälla hjälp!

BUP svarar:
Hej!
Du beskriver en svår familjesituation för dig där det framförallt saknas gränser. Och du blir oskyldigt anklagad för saker som din bror har ansvar för.
Att din mamma försvarar din bror kan kännas sårande och att du heller inte får stöd av pappa.
Hur ska du kunna hitta sätt att skydda dig mot orättvisor och kränkningar? Det låter som du måste hitta egna sätt för du får inte det stöd du önskar av dina föräldrar.
Kan du prata allvar med dina föräldrar när din bror inte är med? Förklara hur du känner det när han tar på dig. Be dom hjälpa dig att få slut på det.
Om det inte går måste du försöka skyddad dig själv. Har du eget rum? Kan du låsa dörren om du vill vara ifred? Kan du låsa dörren till toaletten?
Jag undrar, för jag tror du behöver hitta tydliga konkreta gränser mot din bror. Det löser inte allt men det kan hjälpa.
Om dina föräldrar inte vill lyssna på dig eller ge dig stöd kanske du kan prata med en  skolkurator eller elevvården på din skola. Om inte dina föräldrar kan förstå hur kränkande det är att din bror tafsar på dig behöver du berätta för någon utanför din familj så att de kan hjälpa dina föräldrar sätta gränser för din bror. Kanske kan du få mer tips hur du ska gå tillväga genom att ta kontakt med Bris.
Det låter som du är jätteduktig på mycket  hemma, städa, fixa kalas etc.Så dina föräldrar verkar uppskatta dig för allt sånt och har inte velat  att du ska bli ledsen när skolan ringt och klagat. Jag tror att du ska försöka prata allvar med dom nån gång när det är lugnt och inte mitt i ett bråk för då är det så starka känslor och framför allt när du är ensam med dom. Du kan också prata med en i taget om det är lättare.
Vad bra att du skrev hit och lycka till!