Hotad av pappa
Hej!
Jag är rädd min pappa har hotat mig.jag var ihop med en kille som jag fick inte vara ihop med. Min pappa fick reda på det på något sett och han hade frågat ol det har hänt något mellan oss alltså haft sex eller så jag sa nej.
För jag var rädd för jag blev våldtagen av killen och vågade inte berätta det. Sen sa min pappa om du ljuger och jag får reda på det på något sätt i framtiden så kan ingen skydda dig mot mig inte socialtjänsten och inte sjukhuset heller så han sa att jag ska berätta men jag vågade inte för han blir lätt arg och kan göra något dumt.
vågade inte berätta det här till något och det har påverkar mitt liv ortoligt stort sätt.jag orkade inte böra allt själv så jag beröttade för skolkuratorn hon anmälde allt till soc och sen så träffade jag en barnmorska som berättade att ingen kan reda på om man har haft sex eller inte och att det finns inget mordomhinna och sånt sen så blev utredningen slut och de berättade inte till mina föräldrar om att jag blev våldtagen utan de berättade bara att det går dåligt i skolan.
men jag är skiiit rädd att han ska vet att jag har ljugit. Han kommer döda mig säkert jag kan inte sova på nätterna vill inte leva mer det är för jobbigt. Vet inte vad jag ska göra soc sa att om jag berättar inte det så kommer de alldrig få reda på de de sa att jag behöver inte vara rädd. Men jag är rädd, orolig mår skiit jag vill inte ha ett sånt liv. Jag är mobbad, blev våldtagen, blev hotat, lämnad besviken jag vill inte har det så men jag vill inte flytta  hemifrån heller vet inte vad jag ska göra. Snälla hjälp mig
Snälla hjälp mig

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du låter väldigt modig och kapabel. Men rädsla kan vara svårt att hantera alldeles ensam. Dessutom är det din pappa du är rädd för. Jag tror det skulle bli mycket lättare för dig om du hade någon du kunde prata med - om din rädsla och allt det andra du varit med om. Jag antar att du inte kan prata med din mamma heller?
När skolan snart börjar igen kan du då fortsätta prata med din skolkurator som du tog kontakt med? Du behöver någon du kan prata med i förtroende om din situation - inte en eller två gånger utan under en längre tid. Skolkurator låter bra eftersom du också skriver att du är mobbad och det är, som du vet, inte tillåtet utan skolan har här en skyldighet att se till att det upphör. Det finns också flera verksamheter på nätet du kan få hjälp med samtal när det gäller våld i familjen, hedersrelaterat eller inte. Du kan pröva ta kontakt med Somaja eller GAPF
Det är inte konstigt du är rädd utifrån vad du skrivit och rädslan kan finnas där även om myndigheternas sekretess fungerar som det ska. Jag tycker du gjort allt rätt och det är bra att det har fungerat och att du fått hjälp utan att sekretessen brutits men du behöver också en längre mer varaktig kontakt där du kan ta upp din rädsla och dina farhågor. Situationen kan ju också ändras. Du kanske kommer att vilja  flytta? Den möjligheten finns när man lever under hot som du gör. Jag nämnde tidigare skolkuratorn men både UMO och Socialtjänsten skulle nog kunna hjälpa dig. Om du vågar kanske du skulle kunna ta kontakt med någon du tidigare träffat och ta upp frågan om en mer varaktig  samtalskontakt. Naturligtvis under sekretess. Normalt behöver alla kvinnor som varit med om en våldtäkt prata om det ordentligt. Du lever dessutom under ständig rädsla och mobbad i skolan. Du kan också ringa Bris anonymt och diskutera hur du ska göra.
Lycka till!!