18 år och behöver hjälp - vart ska jag vända mig?
Jag är 18 år och behöver hjälp med att reda ut varför jag mår så otroligt dåligt. Jag vet inte vart jag ska vända mig. Mina föräldrar har misstänkt att jag har add/adhd men aldrig hjälpt mig. Jag har mått dåligt i 7 år men aldrig vågat sagt något till någon förutom till min pojkvän som jag blev tillsammans med för 2 år sen. Jag är alltid orolig och jag vet att något inte stämmer med mig själv, så som många gör har jag varit inne och läst om olika diagnoser, vilket man kanske inte ska och det jag känner igen mig i är adhd och ocd. Men hur kan jag få hjälp med det här? Jag är trött på att alltid må dåligt. Jag hatar verkligen mig själv.
Kim

BUP svarar:
Hej Kim!
Bra att du skriver. Det är dags att söka hjälp när du kämpat ensam så länge.
Du kan vända dig till närmaste Ungavuxna-mottagning, om det finns någon sådan där du bor. Det är lite olika på olika orter (du kan ringa till BUP-mottagningen och fråga om det finns).
Om inte, kan du vända dig till närmaste Vårdcentral. Där kan du få hjälp med att diskutera igenom vad du behöver och önskar för hjälp och var du kan få den.
Jag skickar med lite artiklar. Starkt av dig att du nu vill och orkar söka hjälp! Jag vet att det finns att få.
Lycka till!