Det gör för ont!
Hej.
Jag tror att jag kommer att ta mitt liv. Jag kan inte fortsätta längre, det gör för ont. Det är inte värt det. Jag är helt ensam och kommer att bli galen. Jag har ingen att prata med förutom mig själv. Jag går till BUP men kan aldrig förklara hur jag verkligen känner då jag inte förstår mig på mig själv. Jag känner inte mig själv. Jag skriver hit i hopp om någon slags mänsklig kontakt. Jag förstör alla mina relationer, jag förstör alla människor runt omkring mig och jag förstör framförallt mig själv. Jag vill dö. Jag behöver dö. Jag är så rädd för att leva. Jag är så rädd för att veta att jag kommer att vakna upp imorgon. Jag håller på att bli galen. Jag hatar mig själv. Ingenting är som det brukade att vara. Det har gått för långt. Fem år är för långt. Det är inte värt det. Vad ska jag göra? Vad kommer att hända? Det är inte värt det. Jag hatar mig själv.
Ingen

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du går till BUP även om du tycker att du inte kan förklara hur du verkligen känner, att du inte känner dig själv. Det är ju just det samtalen är till för: -att du tillsammans med någon annan ska förstå varför du har det så svårt.
Vad hände för fem år sen? Hur var ditt liv? Varför är det inte som det brukade vara?
Det gör för ont säger du och du är så rädd för att leva. Mest rädd
verkar du vara för att förstöra andra - och dig själv.
Är det därför du blir så ensam, för att du tror att du kan förstöra dina relationer?
Just såna saker och tankar kan det vara bra att försöka förstå sig på tillsammans med en terapeut. Så jag tror att du kan få hjälp. Också hjälp att stå ut med att det gör ont tills det blir bättre.
Ditt brev uttrycker verkligen hur ont det gör, ta med dig brevet till BUP!