Tar fler och fler tabletter för varje dag
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har sex med min kille och det funkar inte, jag är våt och upphetsad men det gör ändå så sjukt ont. Jag märker att han blir argare och argare, vilket gör att jag mår sjukt dåligt och just nu vågar jag inte ens ha kontakt med honom.
På grund av allt det går jag tillbaka till gamla vanor. Jag börjar ta tabletter igen, fler och fler för varje dag, så nu tar jag cirka XX värktabletter om dan.
Vad ska jag göra?
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Att överdosera värktabletter som du gör är väldigt farligt och du måste sluta med det genast. Det är risk du förstör din lever och det kan vara livshotande. Det är förrädiskt eftersom skador kan uppstå utan att du märker det.
Vad gäller ditt problem med sex. Bra att du inte har sex med honom nu. Han verkar inte vidare förstående. Jag tycker du ska ta kontakt med en ungdomsmottagning. De är experter på alla problem om sex och har tillgång till läkare, gynekologer osv. Där kan du också ta upp ditt bekymmer med att du tar tabletter. Om de inte kan hjälpa dig med det, så kommer de kunna hänvisa dig vidare. Gå inte med detta ensam!
Lycka till!