Känns som jag inte kan eller vågar skaffa hjälp
Jag har ska snart börja tvåan i gymnasiet och jag har ingen motivation kvar för något. Jag känner inte att jag har någon framtid och tänker väldigt ofta på att ta livet av mig. Jag tror den ända orsaken varför jag inte redan har gjort det är för min familj. Jag har riktigt bra föräldrar  men när jag börjar bråka med dom känns det alltid som en möjlighet för mig att ta livet av mig själv.
Sedan har jag börjat skolka mycket för att jag har ofta ångest. Men när jag skolkar så får jag också ångest då jag missar så mycket i skolan. Det är som en ond cirkel.
Sen har jag också börjat hetsäta och spy upp det igen. Jag hade bulemi i 7an och 8an men jag slutade med det. Samma sak med att skada med själv, jag har börjat att göra det igen också.
Jag vill skaffa hjälp. Men det känns som jag inte kan eller vågar. Det känns som att ingen kommer ta mig på allvar och att mina föräldrar kommer att bli besvikna. Jag och min familj pratar ALDRIG om känslor och jag har väldigt svårt med att uttrycka dom. Jag har liksom svårt att säga "jag älskar dig" till mina vänner när dom säger det till mig.
Finns det något sätt jag kan få antidepresiva eller nåt utan att mina föräldrar behöver veta?
arctic monkeys is my jam

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du vill ta hjälp, det är ett tecken på klokhet och det är det rätta att göra när man mått dåligt länge och känner att man så att säga sitter fast och inte kommer vidare på egen hand.
Jag tycker det låter allvarligt att du känner dig så nere att du har svårt att hitta ljusglimtar att se fram emot och har tankar om att ta livet av dig. Du är inte ensam om att må så här, det är inget du ska behöva skämmas för eller känna att du ska skydda din familj ifrån. Det här behöver du få hjälp kring.
Du är rädd att söka hjälp och vilken respons du kommer få, men det är rätt tänkt av dig att söka professionell hjälp när du haft det så här tungt och helt uppenbarligen lider av dessa svårigheter.
Så ta nu ett steg i taget! Det första steget du kan ta är att ta hjälp över nätet. Det finns stöd via chatt, mejl och telefonsamtal. Via Ätstörningszonen och Tjejzonen kan du börja ta stöd kring dina problem. Om du hamnar i djupa svackor med självmordstankar så kan du ringa till Mind-självmordslinjen. Du kan vara anonym om du vill.
När du samlat mer mod till dig så kan du vända dig till en ungdomsmottagning där unga kan gå i samtal och behandling på egen hand.
Om du utöver samtalskontakt även önskar gå vidare med din fråga om antidepressiv medicin så kan du med stöd av din behandlare diskutera hur ni då bäst kan göra kring det, och hur ni kan kan tala med dina föräldrar om det. När det gäller medicinska behandlingar behöver föräldrarna vara delaktiga i det.
Behandlare som arbetar med ungdomar har stor vana att hantera dilemmans som ditt, angående att man som ung upplever det svårt att kunna prata med sina föräldrar om sina känslomässiga svårigheter. Din behandlare kommer kunna hjälpa dig i det om du själv inte hittar ett sätt.
Ta hand om dig!