Stressad av en massa saker
Hej
Är en tjej på 16 år som mår dåligt. Känner mig stressad av en massa saker , skolan , utseende, vilten , kompisar , livet, och på detta blir jah hypokondrier , jagr ofta sjuk. Får förkylningar som avlöser varann hela tiden. Rädd att kag har olika sjukdomar. Min bästa vän dog för ett pr sedan i en hjärntumör och jag är rädd att drabbas också. Jag googlar massor oxh är uppkopplas med mobil gämt , känner mig ledsen , har ångest ,
vill ha hjälp att ha någon att prata med ? Kan ni hjälpa mig.
Molly

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Du beskriver svåra och viktiga frågor som du är upptagen av och som du tänker på och som du oroar dig för. Du skriver att du vill ha någon att prata med och det tror jag är en både en viktig och riktig önskan från din sida. Så här tungt och stressigt måste det inte vara hela tiden. Det finns hjälp för dig att få.
Du behöver någon att dela dina tankar och din oro med så att det kanske kan kännas lite lugnare för dig. Du skulle kunna pröva att kontakta din närmsta ungdomsmottagning för att där få träffa någon som du kan prata med om dina bekymmer. Börja där så kan du och din terapeut på ungdomsmottagningen prata om det behövs något mer du behöver göra. Du kanske också pröva att prata med din skolkurator eller någon annan vuxen på skolan som du kan känna lite förtroende för.
Lycka till!