Min pappa slår oss
Jag e en muslim tjej. Som bor i Sverige. Min pappa slår oss , jag och mina systrar. Och när han slår så slår han så stark han kan. Han svär oss så hemska svärdom. Han kallar mig o mina systrar för hora och mycket andra värre ord. "Sharmota". Wallah alazim att vi e de perfekta döttrar kan man ha "inte för att de e vi men för att det finns bevis. Vi får alltid A i alla ämne i skolan! Och när vi får B vi gråter. Vi ber till guden alla salat. Vi blev inte som andra arabiska tjejer typ ha pojkvän elr prata med killar flötrig , vi alla har hijab och stolta över det. Vi kom till Sverige för två år sen. Vi var på många arabiska länder. Han brukade slår oss mycket värre i de länderna... Min mamma gör ingenting.. Vi älskar henne men hon förlåtar honom alltid.. Problemet är inte bara att han slår oss... Han taffsar på oss "tar på oss" "trakasserande sexuellt" .. Han taffsade på mig och oss alla. I många år. När vi säger till honom nej då gör han ett problem från ingenting o börjar slår oss. Vi trodde att när han e i Sverige så kommer han sluta taffsa... Men han fortfarande taffsar på min stora syster.. Och han provade på mig.. Min mamma visste det men hon sa inget om det.. Vi alla gick t henne o pratade om det. Men hon blir arg två dagar sen går hon o göra shisha t honom... Och förlåtar honom. Jag kan inte förlåta honom !! Jag drömmer varje dag om när han taffsade på mig ! Jag gråter så hemskt.  Men en gång här i Sverige. Det blev skit stor problem mellan min stora syster o han. o hon tog upp framför alla "direkt " på att han taffsar på oss. o vi stod bredvid henne o pratade allt.. min mamma blev så arg o besviken på honom. Hon har alltid ville inte tro på det. Men då äntligen så blev hon arg. Men efter några veckor förlåtit hon honooom!! Efter att de var nära skilda sig ,efter att vi äntligen skulle kunna leva bra.. Men hon förlåtit honom. Vi kunde inte säga något.. Vi fortsätt bara.. Iaf så han slutade taffsa men han slår fortfarande.. Han slår ffortfarande. Han borde skämmas ! Men han slår.. jag kan inte beskriva hur hemskt jag känner.. Jag kan inte beskriva hur många  gånger jag vile ta av mig livet men det e haram. Jag vill polisa anmäla honom men jag vill inte att kommunen ska sprida oss systrarna med olika familjer. Vi vill leva med min mamma. Och jag vill inte att pappa ska gå in till fängelsen.. Jag hatar honom så jävla mycket men jag vill inte det onda för honom. Jag vill att ni ska fråga imamen i Stockholm vad ska jag göra. Snälla jag vill svar från imamen.. Det e så viktigt..
Muslim tjej

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du beskriver en familjesituation med mycket våld från din pappas sida. Som du vet är det olagligt och det är alltid svårt som barn/ungdom att göra något som kanske splittrar familjen och kanske utsätter honom.
Jag tänker att du och dina systrar får försöka stötta din mamma så att hon kan skydda er och få hjälp utifrån med sin relation till er pappa.
Du kan få hjälp genom att ringa Bris tel.116 111 anonymt och prata med en kurator.
Du kan också få mycket hjälp genom att ringa anonymt till Socialtjänsten och höra på vilket sätt de kan skydda er och hjälpa er familj.
Du vill att vi ska fråga imamen i Stockholm, men det kan vi inte.
Det kan du däremot själv. Telefonnummer finner du lätt på nätet. Kanske skulle din far sluta slå er om en imam uppmanade honom?
Hoppas det!