Mina sår blir bara djupare och djupare
Hej! Jag är en tjej på 14 år och jag mår verkligen skit. Blir kallad fet, hora, jävla äckel osv i skolan. Jag har försökt ta mitt liv ett antal gånger. Jag skär mig nästan varje kväll. För några dagar sen skärde jag mig så djupt så jag fick åka och sy. Jag har skärt mig i snart 2 år. Jag har fått massor panikattacker och en gång va ambulansen tvungen att komma. Jag kan inte jobba i skolan då jag hör att alla pratar skit om mig. Mina lärare gör ingenting även om dom hör vad dom säger. Det känns som att jag är osynlig mot alla. Vet inte vad jag ska göra. Mitt självskadebeteende kommer ta över mitt liv snart. Mina sår blir bara djupare och djupare. Jag gråter mig till sömns varje natt det börjar med att jag skär mig och sen efter de gråter jag massor för jag får sån ångest. Vet inte vad jag ska göra. Behöver verkligen hjälp innan mitt liv tar slut!
En som mår piss

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du har alldeles rätt. Du behöver hjälp så fort som möjligt och det låter konstigt att ingen verkar hjälpa dig. Du skriver inget om dina föräldrar men kan de inte se till att skolan gör något åt mobbningen vilket skolan är skyldiga att göra? Kan ingen se till att du får hjälp med dina självskador som är allvarliga? Du verkar mycket ensam och du skriver att det är som du är osynlig.
Jag tänker att det är lätt gjort att försöka bli mer synlig genom att skära djupare och göra farligare saker. Men jag vill absolut avråda dig från det. Försök låta bli att göra illa dig själv och försök låta bli tänka på självmord som en utväg. Du är inte vad andra kallar dig. Se upp för onda tankar om dig själv. Försök själv vara snäll mot både din själ och kropp fast du så mycket saknar kärlek och omtanke just nu.
Försök ringa Bris så att du kan berätta lite mer ingående om din situation. Numret är 116 111. Jag har hört att det kan vara svårt ibland att komma fram men ge inte upp! Bris kan ge både råd och stöd och eventuellt hjälpa dig ringa Socialtjänsten där du bor. Det kan du också göra själv.
Socialtjänsten har skyldighet och ansvar att hjälpa dig nu när ingen annan verkar förstå eller göra något åt din situation. Du kan ringa socialtjänsten anonymt och berätta hur du har det och fråga dem hur de kan hjälpa dig.Det tycker jag du absolut ska göra. Du kan få tips och telefonnummer till Socialtjänsten där du bor på KollPåSoc.
Mobbning är svårt/omöjligt att få stopp på själv och att dina lärare känner till det men inte gör något låter anmärkningsvärt. Jag tycker att du ska ringa Barn-och Elevombudet, BEO, och berätta hur du har det.Telefon: 08-586 080 00 klockan 9-12
Stå ut och lycka till!