Finns det privatkontakt på BUP?
Hej! Jag har jättesvårt att lita på folk och just nu går jag en kbt behanslig hos er!!  Men jag undrade om man får ta kontakt med nån som jobbar på bup privat och träffas på en promenad eller något och prata om hur det går på kbt behandlingen och prata om livet för litar mer på den männsikan och har lättare att prata med den än någon annan!!!
Luke

BUP svarar:
Hej Luke!
Det är jättebra att du går i behandling för att kunna lita på människor. Jag hoppas behandlingen kommer att ge bra resultat.
Det är också helt förståeligt att du även skulle vilja träffa någon annan person som du kunde prata med om din behandling och om de frågor som dyker upp där. Terapi ersätter inte andra vänskapliga och förtroliga kontakter, som vi alla behöver.
Men BUP kan inte förmedla en sådan privat kontakt. Jag tycker däremot att du ska ta upp denna fråga med din behandlare. Då får du möjlighet att tala om vad du saknar mer i ditt liv och vad du kan göra -så att säga "privat" - för att hitta andra att promenera och samtala med.