Har en svår depression
Jag lever med djup och svår depression, har gjort detta i 9 år nu och det blir verkligen bara så mycket sämre. Har försökt många gånger att ta mitt liv eftersom jag inte orkar detta livet mer. Vill inte bo hemma heller eftersom mina föräldrar bara skäller på mig o skriker, kallar mig otacksam och att jag bara tycker synd om mig själv. Jag kan ligga och gråta tills jag är tom på tårar framför dom och dom ser det men bryr sig inte. Ingen vill umgås med mig i skolan heller, där blir jag slagen, kallad hora, äckel och så mycket mer att det inte går att förklara med ord. Jag vet inte vad jag ska göra, det känns som att livet inte var menat för mig och att världen är bättre av utan mig i den.. 💔💔
Vad ska jag göra?

BUP svarar:
Hej!
Jo livet är menat för dig! Men du har en svår situation. Du mår inte bra och dina föräldrar verkar inte förmå ge dig hjälp på det sätt du behöver. Och det gör ju att du mår sämre. Att du känner dig värdelös. Och det kan i sin tur göra att du blir mobbad i skolan.
Det går att vända på den här situationen, men du behöver hjälp med det. Har du berättat för någon om hur du har det och hur du känner dig? Kan du vända dig till skolkurator? Skolan har ansvar och skyldighet att stävja och arbeta med mobbning.
Och när man känner sig deprimerad och har tankar på att inte vilja leva ska man vända sig till BUP. Skolkurator kan hjälpa till att knyta en sådan kontakt om kontakten med hen inte räcker.
Du kan också gå in på BRIS hemsida och boka tid för telefonsamtal med kurator då du kan få möjlighet att tala mer om din situation, anonymt om du vill.
Du kan också läsa på länken här, Koll på Soc, vad socialtjänsten kan göra för att hjälpa.
Vänd dig till någon att tala med. Så här ska du inte behöva ha det!