Mina panikattacker blir värre och värre
Hej! Jag är en tjej på snart 18 år. Jag har i ungefär 4 år känt av stress, ångest, panikångest och även känt mig deprimerad. Jag har sökt hjälp och går till psykologen samt en kurator på skolan. Men jag känner att mina panikattacker bara blri värre och värre, alltså jag känner olika symptom hela tiden.  För några månader sedan började mina käkar, vänster armen och höger armen göra ont samt illamående. Jag till läkaren och gjorde EKG eftersom att jag trodde det var något fel på mig eller att jag hade fått något hjärtproblem, men han sa bara att det var min ångest och kärlkramp. Nu efter några månader känner jag samma symptom fast det gör ännu mera ont i vänster armen och det har det gjort i ungefär 3 veckor att det kommer och går, är det vanligt? Eller kan man få några sjukdomar på grund av utbrändhet och ångest, nu när jag är så ung, för annars är jag helt frisk.

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Bra att du går och får hjälp för din ångest. Ibland kan ångest också  ge kroppsliga besvär av olika slag och du har gått till vårdcentralen och fått besked. Men nu är du orolig igen och undrar om det är vanligt. Det kan vi tyvärr inte svara på. Men vi tycker att du igen ska gå till vårdcentralen och låta dem undersöka dina kroppsliga problem igen. Du ska inte behöva gå omkring och vara orolig. Bättre att ta reda på hur det är och kanske kan du få någon form av hjälp med din arm oavsett vad det beror på och då kan du också ta upp dina andra frågor du har.
Lycka till!