Allt är kaos just nu
Hej BUP!
Jag är en tjej på 17 år! Jag mår verkligen inte bra alls då jag för några veckor sedan blev utsatt för sexuella övergrepp av mitt nuvarande ex. Vi var tillsammans när han gjorde detta...Jag hade under hela vårt förhållande svårt att säga Nej till Sex, smekningar nere på könet då jag kände att jag gjorde ett fel om jag sa det. Jag har efter detta velat ta livet av mig och har även varit nära på att göra det flera gånger och även flera gånger innan denna händelsen. Jag har det väldigt tufft i skolan också och eftet denna händelse haft svårt att åka dit då mitt ex går i min klass. Jag är väldigt oförsiktig i trafiken och har varit jättenära på att bli påkörd. Jag har konstant skurit sönder min arm med mitt rakblad och även mitt lår. Jag äter ingenting och gör allt jag kan för att gå ner i vikt..väger mellan xx kg och gör allt för att komma under xx...jag har ätstörningar men vet inte om det är nån specifik..Jag spyr upp maten när jag äter men har inte fått nån satt diagnos på d. Jag är även en jävligt deprimerad tjej och har depression...jag får inga tabletter eller nåt sånt. Jag går hos Första Linjen i den komunen jag bor i men ska bli remitterad till BUP. Jag har även d jobbigt hemma så vi ha socialen inkopplad i familjen. För nån månad sedan blev jag skickad till BUP-akuten för att jag tog överdos av värktabletter då jag läst att man kunde svimma av d.
ALLT ÄR VERKLIGEN KAOS I MITT LIV OCH JAG VILL BARA DÖÖÖ!!
En depprimerad jävel

BUP svarar:
Hej!
Du har många påfrestningar i ditt liv just nu och jag förstår att du inte alls mår bra. Det är bra att du påbörjat kontakt med Första linjen och BUP och att ni också får hjälp hemma av soc.
Har du berättat för någon om att du blivit utsatt för övergrepp? Det låter inte som skolan känner till det eftersom din tidigare pojkvän fortfarande går i samma klass som du.
Det är absolut inte bra. Du behöver ha honom på avstånd nu så du kan känna dig trygg och säker.  Även om han inte aktivt på något sätt hotar dig eller ens tar kontakt med dig, väcker detta att ha honom i närheten hela tiden upp dina känslor från övergreppen.
Men du har kanske har haft svårt att tala med någon om vad som hänt? Kanske har du varit rädd för vilka konsekvenser det skulle kunna få.
Men för din egen skull måste du börja tala med någon om detta. Nu försöker du hantera dina svåra känslor genom att göra dig själv illa. Men det är inte dig själv du ska vända dig mot. Du ska försöka vara rädd om dig själv, se på dig själv som någon som skadats känslomässigt och som är värd att få hjälp.
Så länge som du har din före detta pojkvän i närheten och du försöker låtsas som inget, blir det ju så att du måste trycka undan alla svåra känslor. Det kan man inte. Känslorna, fastän de är svåra, är viktiga och måste tas på allvar.
Om du vill tala med någon innan ni kommer till BUP, kan du gå in på BRIS hemsida och där boka tid för telefonsamtal med kurator. Du kan då vara anonym om du vill
Fastän allt nu känns som kaos så kommer det att kunna bli mycket bättre. Det finns hjälp att få.
Försök vara modig och berätta om det som är svårt!