Känns som alla hatar mig
hej ja är en tjej på 14 år och ja mår piss dä känns som om alla hatar mej och ser ner på mej ja känner mej ful och äcklig ja har under en tid funderat på att inte leva längre för de känns som om att de inte finns något å leva för skolan går skit och ja får utbrott hela tin ja måste ha hjälp
olivia

BUP svarar:
Hej!
Du mår inte alls just bra nu. Hur har du det omkring dig, hemma i familjen, med kamrater, i skolan?
Kan du se någon orsak till att du mår så dåligt, se vad dina känslor hänger ihop med?
Du säger att det känns som alla hatar dig och ser ner på dig. Du säger att skolan går dåligt och att du får utbrott.
Du ska vända dig till någon som du kan tala med och så ni tillsammans kan försöka förstå varför det är så här. Då kan man se vad man ska göra för att det ska bli bättre.
Om skolan går dåligt och det är en orsak till att du tycker andra ser ner på dig, kan det vara angeläget att förstå mer om vad som är svårt i skolan och vad som behöver göras för att det ska bli bättre.
Men vad det än är, ska du inte gå ensam med det. Vet dina föräldrar om hur du mår? Om du kan berätta för dem så kanske de kan hjälpa dig att få bra hjälp.
Skolkurator kan vara en bra person att tala med, särskilt om det är något i skolan som är svårt. Men också om det är något annat.
Du kan också, anonymt om du vill, tala med BRIS på telefon. Gå in på deras hemsida och boka en tid för telefonsamtal med kurator. Då kan du få bra råd om hur du ska gå vidare.
Du kan också vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun.
Men gå inte ensam med att må så här!