Utsatt för sexuellt övergrepp och ofredande
Hej! Jag är en tjej som mår väldigt dåligt. Jag blev nämligen usatt för sexuellt ofredande och sexuellt övergrepp. Ja har polisanmält ofredandet eftersom de hände före övergreppet.
Men ja vågar nu inte anmäla övergreppet. Ja tycker redan de jobbigt att jag polisanmält sexuella ofredandet. Så därför vågar jag inte polisanmäla övergreppet. Vetinte va ja ska göra mår bara sämre och sämre av allt detta och de känns som ja snart kollapsar helt. Jag går hos en psykolog och får hjälp men de känns som ja behöver mer hjälp en så. Har börjat utveckla oveklighetskänslor. Känns som allt snurrar och ja är i en bubbla avskild från omvärlden. Snälla hjälp mig för snart bryter ja ihop helt.
tilda

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Ja, det låter som du skulle behöva mer stöd. Det brukar alltid vara jobbigt och besvärligt med polisanmälan när man är mitt inne i en kris som du beskriver. Man kan ha farhågor hur det kommer att bli om det blir rättegång osv och jag tycker att du skulle behöva hjälp och stöd inför hur det går till och vad som kan hända om det blir åtal. Du verkar mycket bekymrad över detta. Kan du prata och få hjälp med dina frågor kring detta med din psykologkontakt?
Du skriver inte var din psykolog arbetar. Många som har varit utsatta för sexuella övergrepp har kontakt med BUP, UMO eller Barnahus som finns på en del ställen. Googla på "barnahus". Jag tycker att du ska prata med dina föräldrar att du mår väldigt dåligt och känner att du behöver mer stöd och hjälp och du ska naturligtvis prata med din psykologkontakt om detta och höra dig för om att träffa hen oftare eller på annat sätt få mer hjälp och stöd.