Mamma klagar alltid
Hej jag är en tjej på 13 år och orkar snart inte med min liv.. Aså min mamma klagar alltid på att jag är för tjock och att jag borde banta och jag har en ätstörning som heter bulimi, jag vill bli adopterad för jag orkar inte med mina föräldrar ingen finns för mig och ingen förstår mig jag tänker så här att dom du verkligen älskar är din familj och mina kompisar frågar ibland liksom vem älskar du mest din mamma eller pappa och då svarar jag ingen och dom bara Aså det är elakt att säga så!!, och jag bara a jag är elak inte min mamma som säger att hon ska adoptera bort mig men aldrig gör det och bara klagar på min vikt jag är elak inte min pappa som bara stötta min mamma och bara ja men hon har faktiskt rätt du behöver gå ner lite i vikt man bara jag har en himla ätstörning jag försöker att svälta mig själv och dom stöttar varandra och inte mig dom är till och med skilda jag kan inte lita på ngn ingen vän ingen lärare inge vuxen, INGEN Aså jag orakar inte jag önska jag hade anorexi... jag är hellre för small en för tjock och ful.....
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Du känner inte att du får stöd från dina föräldrar. Det låter också som att samtalstonen hemma lätt blir hård och att det är svårt att få till en dialog om sådant som är svårt. Då blir det lätt så att du, och kanske också fler i familjen, inte känner sig bli bemötta med förståelse av de andra.
Du har bulimi säger du. Om diagnosen har ställts på BUP kan det vara bra att ni tar kontakt igen. Då har du möjlighet att tala om din situation och dina föräldrar kan få stöd och råd i hur de ska bemöta dig på ett sätt som hjälper dig.
I annat fall tycker jag att du ska tala med någon annan vuxen. Du har svårt att lita på andra säger du. Försök tala med någon ändå!
Du kan gå in på BRIS hemsida och boka telefontid med kurator. Du kan då vara anonym.
Du kan vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun eller till skolkurator.
Du kan också läsa på koll på soc vad socialtjänsten kan göra.
Vänta inte. Gör det nu!