Vad är mitt problem?
I hela mitt liv har jag varit väldigt uppmärksamhetskrävande. Det är det som är orsaken till min ätstörning och att mina f.d. Kompisar lämnar mig. Senaste tiden kraschar allt som det förr eller senare skulle göra. Hemma gömmer jag mig allt mer från familjen och i skolan vågar jag inte längre säga vad jag vill. Kompisen jag har kvar säger att mitt uppmärksamhetsproblem är oroande samtidigt som jag stöter bort honom. Vad är mitt problem? Varför är jag så beroende av uppmärksamhet när allt sakta går i kras pga det? Kanske inte det allvarligaste problemet men jag har inte längre någon att prata med. Tacksam för svar.
Uppmärksamhetskrävaren

BUP svarar:
Hej!
Du undrar vad som är ditt problem. Varför det blir så att du behöver mycket uppmärksamhet, har problem med att äta och att kompisar lämnar dig. Varför allt kraschar. Nu verkar du vara så rädd att det ska bli jobbiga situationer att du blir för försiktig med att relatera till andra.
Varför det är så här är svårt att svara på bara utifrån ett brev. Men det är viktigt att förstå mer om, för att det ska bli bättre.
Du säger en annan sak som är viktig. Du har ingen att prata med.
För att förstå mer om varför det är så här och hur man ska göra för att det ska bli bättre, behöver du tala med någon som kan hjälpa dig. De svårigheter du beskriver är absolut värda att tas på allvar.
Jag tycker du ska vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun och tala med någon där.
Lycka till!