Är det vanligt att må dåligt?
Hej.är det valit att må pysisky dålig för det gör jag.jag vet inte om det är puberteten eller en händelse som hände mig under spotlovet.Allt jag vet är att jag har en tid hos er.jag har tapar masor med enesky och har gråtit gäte mycket är det valit är gäte orolig för har ingen aning om vad som är fel på mig snäla ge mig svar KRAM.
osei

BUP svarar:
Hej!
Ja det är vanligt. Vi alla, både barn och vuxna mår psykiskt dåligt ibland. Det är inte något konstigt utan normalt att reagera så när man till exempel varit med om något svårt. Det kan vara något man blivit väldigt rädd för eller väldigt ledsen över eller något annat. Det är då alldeles normalt att tappa energi och vara orolig och ledsen. Men det är jobbigt och det kan vara svårt att just då fungera som vanligt hemma, i skolan och med kamrater. Och därför behöver man få hjälp så att det blir bättre.
Försök att inte tänka att du är konstig som mår dåligt. För så är det inte. Det finns en förklaring till att du mår så här just nu även om du inte ser den så tydligt ännu.
Det är bra att du har en tid hos BUP. Då kan du ställa sådana här frågor till den du träffar där också.
Lycka till!