Funderar mycket på min framtid
Hej! Jag är 17 år och har adhd och asperger och jag funderar mycket på vuxenlivet; hur det ska bli med flickvän och så och jag funderar väldigt mycket på hur jag ska kunna träffa en flickvän eftersom jag har problem att vara bland en massa folk; Jag klarar inte av att vara i en folkmassa i en mataffär tillexempel;
Funderingar på framtiden

BUP svarar:
Hej!
Finns det någon som du kan dela dina tankar med runt framtiden och saker du funderar på i din vardag? Jag tror att det skulle vara bra att få andras synpunkter och tankar. Ibland fastnar man i sina egna resonemang och kommer inte vidare.
Att du vill bli tillsammans med någon är ju härligt. Du tar upp att du har svårt att vara i miljöer med mycket folk i ditt fall en mataffär. Det är viktigt att den du blir tillsammans med får veta vad du gillar att göra, vad du tycker är svårt och inte klara av. Om du inte vill följa med och handla beror det inte på sällskapet utan på sina svårigheter att vara där det är mycket folk. Din blivande partner kanske inte heller gillar folksamlingar.
Hur ni ska träffas vet jag ju inte mer än att det finns ju många fler alternativ nuförtiden då man kan lära känna varandra på nätet först innan man ses på riktigt.
Lycka till!